ארוסתו.חציו עבד וחציו ב"ח שקידש אשה איתא בגמ' שאסור משום דאתי צד עבדות ומשתמש באשת איש
זה החלק הראשון!חציו עבד וחציו ב"ח שקידש אשה איתא בגמ' שאסור משום דאתי צד עבדות ומשתמש באשת איש
אנחנו לא נכנסים עכשיו להגדרות הדיניות, אלא למציאות בו אדם מקדש אשה והיא נאסרת על עצמואמנם בגרי"ז ביאר בזה דהם כתרי גופי וא"כ לא הוי א"א של עצמו
שים לב לשאלהכהן שמקדש גרושה איה אשתו ואסורה עליו
כמדומה אין צד שהוא עצמו אסור בה, אלא רק הנידון אם אחרים מותריםהקם בתחיית המתים האם מותר באשתו, (תרומת הדשן הובא בדרכי משה אה"ע י"ז.)
סק"ה, אבל צודק מר בהערתו, והנדון (שדנו הפוסקים על פי דבריו, עיין בכה"ג שם) אם מותר באשתו מיד או שצריך שוב קידושין ואין הדיון על א"א.כמדומה אין צד שהוא עצמו אסור בה, אלא רק הנידון אם אחרים מותרים
איזה ס"ק בדרכי משה?
ארוסתו.חציו עבד וחציו ב"ח שקידש אשה איתא בגמ' שאסור משום דאתי צד עבדות ומשתמש באשת איש
יבמות נט ע"א ובתוס' שם ד"ה אילימאדהיינו שאישותו אוסרת על עצמו
אינו מטעם א"אנעשה כרות שפכה , יתכן שאסור להתייחד עימה -בשונה מייחוד דפנוי'
זה כבר מבואר בגמ' - בעולת עצמו לא ישא ואם נשא נשוידמבואר התם דכהן גדול אסור בבעולת עצמו.
כן, זה התשובה הנכונה, כמובן בצירוף מה ש @עוזי ומגני כתב למעלהארוסתו.
(שטמ"ק כתובות ז' ע"ב בשם שיטה ישנה בשם רא"ה).