חידה בתלמוד וחז"ל - אשת איש של עצמו | פורום אוצר התורה חידה בתלמוד וחז"ל - אשת איש של עצמו | פורום אוצר התורה

חידה בתלמוד וחז"ל אשת איש של עצמו

חציו עבד וחציו ב"ח שקידש אשה איתא בגמ' שאסור משום דאתי צד עבדות ומשתמש באשת איש
זה החלק הראשון!
מה החלק השני (מהראשונים), שזה עיקר החידה?
 
אמנם בגרי"ז ביאר בזה דהם כתרי גופי וא"כ לא הוי א"א של עצמו
אנחנו לא נכנסים עכשיו להגדרות הדיניות, אלא למציאות בו אדם מקדש אשה והיא נאסרת על עצמו
 
הקם בתחיית המתים האם מותר באשתו, (תרומת הדשן הובא בדרכי משה אה"ע י"ז.)
כמדומה אין צד שהוא עצמו אסור בה, אלא רק הנידון אם אחרים מותרים
איזה ס"ק בדרכי משה?
 
כמדומה אין צד שהוא עצמו אסור בה, אלא רק הנידון אם אחרים מותרים
איזה ס"ק בדרכי משה?
סק"ה, אבל צודק מר בהערתו, והנדון (שדנו הפוסקים על פי דבריו, עיין בכה"ג שם) אם מותר באשתו מיד או שצריך שוב קידושין ואין הדיון על א"א.
 
חציו עבד וחציו ב"ח שקידש אשה איתא בגמ' שאסור משום דאתי צד עבדות ומשתמש באשת איש
ארוסתו.
(שטמ"ק כתובות ז' ע"ב בשם שיטה ישנה בשם רא"ה).
 
פִּתָרוֹן
דהיינו שאישותו אוסרת על עצמו
יבמות נט ע"א ובתוס' שם ד"ה אילימא
דמבואר התם דכהן גדול אסור בבעולת עצמו.
[אם כי אין זה מטעם אשת איש]
 
חזור
חלק עליון