א אוהב ספר משתמש ותיק פרסם 15 מאמרים! פותח האשכול הודעות 486 תודות 830 נקודות 262 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #1 היכן מצינו אדם שאסור באשה מטעם אשת איש, והוא בעצמו האיש??? (דהיינו שאישותו אוסרת על עצמו) שני מקרים - אחד בש"ס (יותר קל) ואחד בראשונים (יותר קשה)
היכן מצינו אדם שאסור באשה מטעם אשת איש, והוא בעצמו האיש??? (דהיינו שאישותו אוסרת על עצמו) שני מקרים - אחד בש"ס (יותר קל) ואחד בראשונים (יותר קשה)
פִּתָרוֹן ב ב בן ליש ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה עוזי ומגני אמר: חציו עבד וחציו ב"ח שקידש אשה איתא בגמ' שאסור משום דאתי צד עבדות ומשתמש באשת איש לחץ כדי להרחיב... ארוסתו. (שטמ"ק כתובות ז' ע"ב בשם שיטה ישנה בשם רא"ה).
עוזי ומגני אמר: חציו עבד וחציו ב"ח שקידש אשה איתא בגמ' שאסור משום דאתי צד עבדות ומשתמש באשת איש לחץ כדי להרחיב... ארוסתו. (שטמ"ק כתובות ז' ע"ב בשם שיטה ישנה בשם רא"ה).
ע עוזי ומגני משתמש רגיל פרסם מאמר הודעות 153 תודות 281 נקודות 86 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #2 חציו עבד וחציו ב"ח שקידש אשה איתא בגמ' שאסור משום דאתי צד עבדות ומשתמש באשת איש הצבעה בעד 2 הצבע נגד
ע עוזי ומגני משתמש רגיל פרסם מאמר הודעות 153 תודות 281 נקודות 86 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #3 אמנם בגרי"ז ביאר בזה דהם כתרי גופי וא"כ לא הוי א"א של עצמו הצבעה בעד 0 הצבע נגד
א אוהב ספר משתמש ותיק פרסם 15 מאמרים! פותח האשכול הודעות 486 תודות 830 נקודות 262 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #4 עוזי ומגני אמר: חציו עבד וחציו ב"ח שקידש אשה איתא בגמ' שאסור משום דאתי צד עבדות ומשתמש באשת איש לחץ כדי להרחיב... זה החלק הראשון! מה החלק השני (מהראשונים), שזה עיקר החידה? הצבעה בעד 0 הצבע נגד
עוזי ומגני אמר: חציו עבד וחציו ב"ח שקידש אשה איתא בגמ' שאסור משום דאתי צד עבדות ומשתמש באשת איש לחץ כדי להרחיב... זה החלק הראשון! מה החלק השני (מהראשונים), שזה עיקר החידה?
א אוהב ספר משתמש ותיק פרסם 15 מאמרים! פותח האשכול הודעות 486 תודות 830 נקודות 262 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #5 עוזי ומגני אמר: אמנם בגרי"ז ביאר בזה דהם כתרי גופי וא"כ לא הוי א"א של עצמו לחץ כדי להרחיב... אנחנו לא נכנסים עכשיו להגדרות הדיניות, אלא למציאות בו אדם מקדש אשה והיא נאסרת על עצמו הצבעה בעד 0 הצבע נגד
עוזי ומגני אמר: אמנם בגרי"ז ביאר בזה דהם כתרי גופי וא"כ לא הוי א"א של עצמו לחץ כדי להרחיב... אנחנו לא נכנסים עכשיו להגדרות הדיניות, אלא למציאות בו אדם מקדש אשה והיא נאסרת על עצמו
י יהודה אזולאי משתמש רשום הודעות 36 תודות 62 נקודות 18 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #6 כהן שמקדש גרושה איה אשתו ואסורה עליו הצבעה בעד -2 הצבע נגד
א אוהב ספר משתמש ותיק פרסם 15 מאמרים! פותח האשכול הודעות 486 תודות 830 נקודות 262 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #7 יהודה אזולאי אמר: כהן שמקדש גרושה איה אשתו ואסורה עליו לחץ כדי להרחיב... שים לב לשאלה הצבעה בעד 0 הצבע נגד
ב בנין אב משתמש רשום הודעות 38 תודות 78 נקודות 24 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #8 הקם בתחיית המתים דנו הראשונים האם מותר באשתו, (תרומת הדשן הובא בדרכי משה אה"ע י"ז.) נערך לאחרונה: ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה הצבעה בעד 0 הצבע נגד
א אוהב ספר משתמש ותיק פרסם 15 מאמרים! פותח האשכול הודעות 486 תודות 830 נקודות 262 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #9 בנין אב אמר: הקם בתחיית המתים האם מותר באשתו, (תרומת הדשן הובא בדרכי משה אה"ע י"ז.) לחץ כדי להרחיב... כמדומה אין צד שהוא עצמו אסור בה, אלא רק הנידון אם אחרים מותרים איזה ס"ק בדרכי משה? הצבעה בעד 0 הצבע נגד
בנין אב אמר: הקם בתחיית המתים האם מותר באשתו, (תרומת הדשן הובא בדרכי משה אה"ע י"ז.) לחץ כדי להרחיב... כמדומה אין צד שהוא עצמו אסור בה, אלא רק הנידון אם אחרים מותרים איזה ס"ק בדרכי משה?
ב בנין אב משתמש רשום הודעות 38 תודות 78 נקודות 24 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #10 אוהב ספר אמר: כמדומה אין צד שהוא עצמו אסור בה, אלא רק הנידון אם אחרים מותרים איזה ס"ק בדרכי משה? לחץ כדי להרחיב... סק"ה, אבל צודק מר בהערתו, והנדון (שדנו הפוסקים על פי דבריו, עיין בכה"ג שם) אם מותר באשתו מיד או שצריך שוב קידושין ואין הדיון על א"א. הצבעה בעד 0 הצבע נגד
אוהב ספר אמר: כמדומה אין צד שהוא עצמו אסור בה, אלא רק הנידון אם אחרים מותרים איזה ס"ק בדרכי משה? לחץ כדי להרחיב... סק"ה, אבל צודק מר בהערתו, והנדון (שדנו הפוסקים על פי דבריו, עיין בכה"ג שם) אם מותר באשתו מיד או שצריך שוב קידושין ואין הדיון על א"א.
מ ממגד שמים משתמש ותיק פרסם מאמר הודעות 240 תודות 436 נקודות 102 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #11 נעשה כרות שפכה , יתכן שאסור להתייחד עימה -בשונה מייחוד דפנוי' הצבעה בעד 0 הצבע נגד
ב בן ליש משתמש רגיל פרסם מאמר הודעות 187 תודות 333 נקודות 102 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #12 עוזי ומגני אמר: חציו עבד וחציו ב"ח שקידש אשה איתא בגמ' שאסור משום דאתי צד עבדות ומשתמש באשת איש לחץ כדי להרחיב... ארוסתו. (שטמ"ק כתובות ז' ע"ב בשם שיטה ישנה בשם רא"ה). הצבעה בעד 1 הצבע נגד פִּתָרוֹן
עוזי ומגני אמר: חציו עבד וחציו ב"ח שקידש אשה איתא בגמ' שאסור משום דאתי צד עבדות ומשתמש באשת איש לחץ כדי להרחיב... ארוסתו. (שטמ"ק כתובות ז' ע"ב בשם שיטה ישנה בשם רא"ה).
מ מנורה בדרום משתמש רגיל פרסם מאמר הודעות 154 תודות 286 נקודות 96 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #13 אוהב ספר אמר: דהיינו שאישותו אוסרת על עצמו לחץ כדי להרחיב... יבמות נט ע"א ובתוס' שם ד"ה אילימא דמבואר התם דכהן גדול אסור בבעולת עצמו. [אם כי אין זה מטעם אשת איש] הצבעה בעד 0 הצבע נגד
אוהב ספר אמר: דהיינו שאישותו אוסרת על עצמו לחץ כדי להרחיב... יבמות נט ע"א ובתוס' שם ד"ה אילימא דמבואר התם דכהן גדול אסור בבעולת עצמו. [אם כי אין זה מטעם אשת איש]
א אוהב ספר משתמש ותיק פרסם 15 מאמרים! פותח האשכול הודעות 486 תודות 830 נקודות 262 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #14 ממגד שמים אמר: נעשה כרות שפכה , יתכן שאסור להתייחד עימה -בשונה מייחוד דפנוי' לחץ כדי להרחיב... אינו מטעם א"א הצבעה בעד 0 הצבע נגד
ממגד שמים אמר: נעשה כרות שפכה , יתכן שאסור להתייחד עימה -בשונה מייחוד דפנוי' לחץ כדי להרחיב... אינו מטעם א"א
א אוהב ספר משתמש ותיק פרסם 15 מאמרים! פותח האשכול הודעות 486 תודות 830 נקודות 262 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #15 מנורה בדרום אמר: דמבואר התם דכהן גדול אסור בבעולת עצמו. לחץ כדי להרחיב... זה כבר מבואר בגמ' - בעולת עצמו לא ישא ואם נשא נשוי אבל כנ"ל אי"ז מטעם א"א הצבעה בעד 0 הצבע נגד
מנורה בדרום אמר: דמבואר התם דכהן גדול אסור בבעולת עצמו. לחץ כדי להרחיב... זה כבר מבואר בגמ' - בעולת עצמו לא ישא ואם נשא נשוי אבל כנ"ל אי"ז מטעם א"א
א אוהב ספר משתמש ותיק פרסם 15 מאמרים! פותח האשכול הודעות 486 תודות 830 נקודות 262 ט׳ בְּנִיסָן תשפ״ה #16 בן ליש אמר: ארוסתו. (שטמ"ק כתובות ז' ע"ב בשם שיטה ישנה בשם רא"ה). לחץ כדי להרחיב... כן, זה התשובה הנכונה, כמובן בצירוף מה ש @עוזי ומגני כתב למעלה חידה בתלמוד וחז"ל - אשת איש של עצמו | פורום אוצר התורה פורום אוצר התורה - בית מדרש לכל מקצועות התורה. forum-otzar-hatorah.co.il הצבעה בעד 0 הצבע נגד
בן ליש אמר: ארוסתו. (שטמ"ק כתובות ז' ע"ב בשם שיטה ישנה בשם רא"ה). לחץ כדי להרחיב... כן, זה התשובה הנכונה, כמובן בצירוף מה ש @עוזי ומגני כתב למעלה חידה בתלמוד וחז"ל - אשת איש של עצמו | פורום אוצר התורה פורום אוצר התורה - בית מדרש לכל מקצועות התורה. forum-otzar-hatorah.co.il