חידה בתלמוד וחז"ל - חלות ספק | אוצר החידות חידה בתלמוד וחז"ל - חלות ספק | אוצר החידות

אוהב ספר

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם 30 מאמרים!
פותח האשכול
הודעות
1,451
תודות
3,209
נקודות
485
היכן מצאנו בראשונים מקרה שאדם מחיל חלות ספק [היינו שזה לא ספק אם התקיים המעשה שלו או לא, אלא שכך הוא מחיל את החלות - שהיא תהיה מסופקת, ואין בה באמת צדדים לכאן ולכאן]?
[לא מקדש אחת משנים, שלא מצאנו כן בראשונים להדיא]
 
לדעת רש''י ושי' א' בתוס' למ''ד אין ברירה
עירוב דחמר גמל לחלק מן הראשונים
שם יש באמת ב' צדדים, מה הוא עתיד לעשות, ולמ''ד יש ברירה זה באמת יכול להתברר ולמ''ד אין ברירה אי''ז יכול להתברר ולכן נשאר ספק
כוונת החידה הוא באופן [דוגמא-] כאילו אומר לאשה הרי את ספק מקודשת וזה חל בספק וכדו'
 
ישנה גמ' ביומא דף מז אי בין הביניים נכלל בקמיצה או לא.
הדר פשטא- ספק הוא.
ופי' המפ' שבאבעיא היה ספק ובסוף נקבע שהוי חלות מסופקת מדין ודאי.
[-לא שזה מתרץ את השאלה, אולם ידיעה מעניינת]
ולגוף השאלה תפוס לשון ראשון ותפוס לשון אחרון דעת הקונטרס הספיקות שזה נחשב שהוציא את שתיהם ביחד ולכן הוי חלות מסופקת
ועדיפא מסד"ד שלא אמרינן בהו חולקין.[-כלל א סעיף ג]
 
הדר פשטא- ספק הוא.
ופי' המפ' שבאבעיא היה ספק ובסוף נקבע שהוי חלות מסופקת מדין ודאי.
כי הספק אם דבר כזה נכלל בכלל קמיצה או לא
ולגוף השאלה תפוס לשון ראשון ותפוס לשון אחרון דעת הקונטרס הספיקות שזה נחשב שהוציא את שתיהם ביחד ולכן הוי חלות מסופקת
ועדיפא מסד"ד שלא אמרינן בהו חולקין.[-כלל א סעיף ג]
שיש ספק איזה מהם חל כיוון שהוציאן בבת אחת, ויש בזה צדדים מוגדרים
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

  • חזור
    חלק עליון