שיטת המזומנים ומה איתנו ? | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2 שיטת המזומנים ומה איתנו ? | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2
ללא שום כוונת זלזול!!!!

צריך קצת להכיר את ההיסטוריה של שיטה זו
השיטה נוסדה בחסידות גור המפוארת
בראותם כי אין לימוד העיון שווה לכל והמון בחורים נופלים בלימודם מחוסר הצלחה,
יזמו בחסידות דבר ראשון, לימוד בקיאות בהם בחורים ילמדו גמרות בבקיאות ומזה יהיה להם סיפוק והצלחה,
לאחר מספר שנים בחסידות רצו להשביח את השיטה לכן יזמו רעיון שנקרא 'מזומנים'
כלומר שיהיה החומר הנלמד לכל אחד כמזומנים בכיסו, ע"כ היסטוריה.

אינני מתיימר לדבר בשבח או בגריעות השיטה הזו, רק אומר,
שאם אכן זה שיטה כ"כ טובה לאחר 6/7 שנים של לימוד בישיבה כל אחד מכלל בחורי הישיבות היה לו לצאת עם רוב הש"ס במוחו,

ומדוע זה לא קורה? כמובן לדעתי..
כי זה לא שיטה המתאימה ללימוד קבוע! אלא טובה מאוד לבעלי בתים שקובעים עיתים לתורה
ובמקום שילמדו, ולאחר 20 שניות מסגירת הגמ' אין להם מושג מה הם למדו,
יש להם שיטה נפלאה לחזרה, על החומר הנלמד בקצרה, ובקלות,

כך נראה לענ"ד.


ושוב אין לי שום כוונות זלזול, אלא רק מהרהורי לבי.
 
ללא שום כוונת זלזול!!!!

צריך קצת להכיר את ההיסטוריה של שיטה זו
השיטה נוסדה בחסידות גור המפוארת
בראותם כי אין לימוד העיון שווה לכל והמון בחורים נופלים בלימודם מחוסר הצלחה,
יזמו בחסידות דבר ראשון, לימוד בקיאות בהם בחורים ילמדו גמרות בבקיאות ומזה יהיה להם סיפוק והצלחה,
לאחר מספר שנים בחסידות רצו להשביח את השיטה לכן יזמו רעיון שנקרא 'מזומנים'
כלומר שיהיה החומר הנלמד לכל אחד כמזומנים בכיסו, ע"כ היסטוריה.

אינני מתיימר לדבר בשבח או בגריעות השיטה הזו, רק אומר,
שאם אכן זה שיטה כ"כ טובה לאחר 6/7 שנים של לימוד בישיבה כל אחד מכלל בחורי הישיבות היה לו לצאת עם רוב הש"ס במוחו,

ומדוע זה לא קורה? כמובן לדעתי..
כי זה לא שיטה המתאימה ללימוד קבוע! אלא טובה מאוד לבעלי בתים שקובעים עיתים לתורה
ובמקום שילמדו, ולאחר 20 שניות מסגירת הגמ' אין להם מושג מה הם למדו,
יש להם שיטה נפלאה לחזרה, על החומר הנלמד בקצרה, ובקלות,

כך נראה לענ"ד.


ושוב אין לי שום כוונות זלזול, אלא רק מהרהורי לבי.
אכן בויזניץ זה מיועד או לבעלבתים או לשעה אחת ביום שווה לכל נפש.
 
ומדוע זה לא קורה? כמובן לדעתי..
כי זה לא שיטה המתאימה ללימוד קבוע! אלא טובה מאוד לבעלי בתים שקובעים עיתים לתורה
ובמקום שילמדו, ולאחר 20 שניות מסגירת הגמ' אין להם מושג מה הם למדו,
יש להם שיטה נפלאה לחזרה, על החומר הנלמד בקצרה, ובקלות,
אתה צודק שזה היה הסיבה למה הם חיפשו דרכים לזכור את הלימוד,
אולם לאחר שמצאו את הדרך,
אין סיבה שלא כל מי שלומד בכל רמה שהיא, ורוצה שתלמודו לא ישתכח ממנו, שלא יאמץ את השיטה גם לעצמו,
לכה"פ במה שלומד לעצמו לימוד בקיאות, שאז התכלית והמטרה של הלימוד כדי לצבור בקיאות ברחבי הש"ס,
ואם מאבד אח"כ מה שיש לו, לא השיג את מטרתו.
אגב גם אם אדם לומד בשי' זו בג' סדרים ביום, יצליח להתקדם אולי 3 או 4 דף לשבוע, קשה להאמין שב 6 /7 שנים אפשר לדעת כך את הש"ס.
 
אין סיבה שלא כל מי שלומד בכל רמה שהיא, ורוצה שתלמודו לא ישתכח ממנו, שלא יאמץ את השיטה גם לעצמו,
נראה לי שמי שלא שולט בחומר ישר והפוך - זה לא יעזור לו שיטת החזרה הזאת, הבנויה על סיכום פרטי הפרטים - שעי"ז תזכר בכל הדף,
 
אני חושב דבר כזה: השיטה בכללותה דבר גרוע, יען וכיוון שלהשקיע הרבה בידיעה ופחות עד לא כלל בהבנה היא פסולה מיסודה ולא כך לומדים תורה,
דא עקא שכ"ק מרן האדמו"ר מגור עשה חושבים עם עצמו ואמר:
הרי אצל החסידים ובפרט אצל חסידי גור הרבה עושים לפרנסתם אם לא רוב ולכן המוכשרים והמתמידים באמת מבינים לעומק ושולטים בצורה פנומנלית עד כדי קנאה והשאר שבכל מקרה עובדים, אני ייצר פה דור של בעלי בתים, אך שולטים בצורה מבהילה בהרבה מסכתות,
(אני פעם ישבתי באוטובוס וישב לידי חסיד גור "עובד" ששלט בב"ק ב"מ ב"ב ישר והפוך, וזה לא קיים אצל אף בע"ב בשום קהילה)
ואני חושב שבחלק הזה הצליח האדמו"ר מגור מאוד מאוד
 
אינני מתיימר לדבר בשבח או בגריעות השיטה הזו, רק אומר,
שאם אכן זה שיטה כ"כ טובה לאחר 6/7 שנים של לימוד בישיבה כל אחד מכלל בחורי הישיבות היה לו לצאת עם רוב הש"ס במוחו,
ומדוע זה לא קורה? כמובן לדעתי..
זה קורה!!! לך תבדוק
 
נראה לי שמי שלא שולט בחומר ישר והפוך - זה לא יעזור לו שיטת החזרה הזאת
אחרי לימוד של 4 פעמים אין סיכוי שלא תשלוט בחומר ישר והפוך,
בפעם הרביעית כבר יוצא קרניים, [בצחוק.. כי בכל פעם נוספת מתעורר קושיות חדשות ופותחים בשביל זה ראשונים ואחרונים]
השיטה בכללותה דבר גרוע, יען וכיוון שלהשקיע הרבה בידיעה ופחות עד לא כלל בהבנה
כבר נתבאר לעיל שכמה להשקיע בלימוד עצמו, זה בבחירה של כל אחד, ואינו קשור לשיטה כלל
 
כל עוד אין לך הבנה בחומר - לא תמצא ידיך ורגליך
בהבנה יש ריבוי רמות שונות זו מזו, מה שלא יהיה כשיחזרו ידעו את מה שחזרו וממ''נ אם לאדם מסויים אין על מה לחזור אז אין טעם שילמד כלל לדברי כת''ר, וודאי שזה אינו.
 
בהבנה יש ריבוי רמות שונות זו מזו, מה שלא יהיה כשיחזרו ידעו את מה שחזרו וממ''נ אם לאדם מסויים אין על מה לחזור אז אין טעם שילמד כלל לדברי כת''ר, וודאי שזה אינו.
אבאר כוונתו,
אחד הדברים היפים בשיטה זו, שבפעם ה30 שחוזרים על הסיכום, עדין לא מרגישים שחוזרים על מנטרה קבועה, אלא כל שאתה ממשמש בהם אתה מוצא בהם טעם,
והסיבה לזה משום ככל שלמדת יותר בהבנה את הדף, גם אחרי שתמצתת אותו, בכל משפט שאמרת הכנסת תוכן שלם, שאתה נזכר בו בשבריר שניה ונהנה ממנו, ולפעמים אפי' במילה אחת...
וזה מה שהתכוון, שאם לומדים בשיטחיות קשה להכניס, ולחוש אח"כ בחזרות את הטעם הנפלא הזה, וע"כ מצוי שיפול ולא ימצא טעם וחשק לחזרות.
 

הודעות מומלצות

איזה מעשה איסור אם אדם יעבור עליו, יתכן שיתירו...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון