ספירת העומר - האם תלמידי רבי עקיבא מתו באותה שנה? | ענייני דיומא| דף 2 ספירת העומר - האם תלמידי רבי עקיבא מתו באותה שנה? | ענייני דיומא| דף 2
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה
במשנ"ב כתב טעם לאיסור עשית מלאכה בספירת העומר בלילות משום שהובאו לקבורה אחר השקיעה
ואי מתו בשנה אחת נמצא שכל לילה הבאו לקבורה 800 איש וזה בדר"כ לוקח יותר מלילה אחד [אא"כ נימא שלכל אחד היה ח"ק נפרד]
בישיבה של 24,000 תלמידים לא לוקח כזה הרבה זמן
 
ביבמות נמנו, רבי מאיר, רבי יהודה, רבי יוסי, רבי שמעון בר יוחאי, רבי אלעזר בן שמוע.
בקהלת רבה נמנו, רבי יהודה, רבי נחמיה, רבי מאיר, רבי יוסי, רבי שמעון בר יוחאי, רבי אליעזר בנו של ריה"ג, רבי יוחנן הסנדלר.

הרי שיש כאן יותר מחמשה בין הכל.
וסביר להניח, שכולם תלמידיו היו, והנדון הוא רק לגבי החמשה, וצ"ת.
 
ולמה לריב"ז היו רק חמשה תלמידים?
מסתמא היו לו עוד שלא שמעת עליהם
אולם על ר''ע קשה לומר כן

וחוץ מזה, שמא ריב''ז לא היה לו ישיבה והכל, אבל ר''ע הלא היו לו בהתחלה אלפים רבים של תלמידים וודאי שהיה רוצה להקים הכל מחדש
 
מסתמא היו לו עוד שלא שמעת עליהם
אולם על ר''ע קשה לומר כן
למה?
וחוץ מזה, שמא ריב''ז לא היה לו ישיבה והכל, אבל ר''ע הלא היו לו בהתחלה אלפים רבים של תלמידים וודאי שהיה רוצה להקים הכל מחדש
לענ"ד, גם את הכ"ד אלפים, אם לא מה שקרה להם, לא היינו שומעים עליהם.
 
שכן כמעט נשתכחה תורה מישראל
הא מנלך?
וקשה לומר כן, ובפרט שהרמב"ם בהקדמה ליד החזקה אינו מונה כלל את ר"ע בשלשלת מסירת התורה.
הקדמה ליד החזקה לרמב"ם
ו) ורבינו הקדוש מרבי שמעון אביו. ז) ורבי שמעון [מרבן גמליאל אביו. ח) ורבן גמליאל מרבן שמעון אביו ט) ורבן שמעון] מרבן גמליאל הזקן אביו. י) ורבן גמליאל הזקן מרבן שמעון אביו. יא) ור' שמעון מהלל אביו ושמאי.​
 
'והיה העולם שמם עד שבא ר"ע אצל רבותינו שבדרום ושנאה להם' [יבמות סב ע''ב]
וקשה לומר כן, ובפרט שהרמב"ם בהקדמה ליד החזקה אינו מונה כלל את ר"ע בשלשלת מסירת התורה.
אבל הא פשיטא שכל התורה שבע''פ המצוייה בידינו היא ע''י ר''ע ותלמידיו
 
'והיה העולם שמם עד שבא ר"ע אצל רבותינו שבדרום ושנאה להם' [יבמות סב ע''ב]
והרי לכאו', ר"א ור' יהושע עדיין היו קיימים באותו הפרק, וחבריו של ר"ע לא שמענו שמתו קודם לכן, והיאך היה "העולם שמם"?
וע"כ שדי במיתת כ"ד אלף זוגי לשממת העולם, אף שעדיין רבה התורה בעולם.
 

הודעות מומלצות

חו"ר הפורום נא הביעו דעתכם כיצד להציג את מדור...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון