טילים בבני ברק - הבטחת החזון איש | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 6 טילים בבני ברק - הבטחת החזון איש | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 6
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת ומידע מתעדכן מבית גדו"י - לחצו כאן
נוסף ללוח שנה: 06-15-25, 06-16-25, 06-17-25, 06-18-25, 06-19-25

עצם זה שהגר"ח סבר שזה ביזיון,
גורם שאם זה יפסיק באמת יהיה ביזיון.
לכן מסברא - משמים ימנעו את המצב שזה קורה לו עצמו.
אבל עכשיו כבר אין מה שקובע את זה שזה בזיון, אם נניח שעיקר טענתי נכונה
 
אבל אין הכרח שבשמים מתחשבים עם דבר זה נגד כללי ההנהגה,
ורק בחייו היה קיים פסק להתנהג כן
אם בשמים לא מתחשבים בבזיון ת"ח כמו הגר"ח,
באמת אין לי מה לומר...
זה לא עניין של פסק נגד הנהגה.
אלא עניין של מציאות.
לא נראה לי שמשמים יתנו לפגיעה בכבוד מרן הגר"ח
 
איני מבין את הויכוח, אם גדולי ישראל אמרו משהו הוא נצחי, ועכ"ז עלינו לשמוע לחכמי דורנו,
לבינתיים לא נפלו טילים בבני ברק, ואנחנו אכן נראה בימים הקרובים אם אכן היא שונה מכל הערים,
בכל המלחמות זה ברור שלא נפל, וזה אכן היה בצורה פלאית,
 
נערך לאחרונה:
איני מבין את הויכוח, אם גדולי ישראל אמרו משהו הוא נצחי, ועכ"ז עלינו לשמוע לחכמי דורנו,
לבינתיים לא נפלו טילים בבני ברק, ואנחנו אכן נראה בימים הקרובים אם אכן היא שונה מכל הערים,
בכל המלחמות זה ברור שלא נפל, וזה אכן היה בצורה פלאית,
בהחלט.
רק שאיני מבין מדוע צריך לפקפק בהבטחת החזו"א,
אם אפשר לומר כי אין זה רלוונטי להלכה.
כי הרי זו המחלוקת.
 
זו חוצפה שאין כדוגמתה!!
על כן היזהר והישמר מלהטיל דופי בדברי צדיקים, ומי יעמוד בסודם.
לידידים המוחים
נסו מעט לצאת מהקופסה ולחשוב בלי רגשות פטריוטים בני ברקיים אלא עם מקורות יהודיים רצינים

כל מה שמצאנו בחז"ל היא המלצה ללכת לחכם שיתפלל עליו - עם זה אין לי שום בעיה, לא פעם הייתי אצל הגרח"ק לקבל ברכה.
עוד מצאנו בחז"ל שכל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל - כלומר שאם נטל עצה מזקני ת"ח ועשה כפי שיעצו לו - אינו נכשל בהלכה! כלומר לא נחשב עבריין כשעושה מה שהורו לו.
ומה הקשר מכאן ועד חובת ציות האם לעשות ניתוח?
ומנין הקסם הזה שאם הוא אמר לא לנתח - אזי החולה לא ימות?
זה לא נכנס לי לשום דבר חזל"י
לגבי ניתוח גדולי הרבנים שולחים לגדולי הרופאים.
על הצד שבסוף יש ספק, אפשר להעזר בחכמתו של החכם כדי להחליט מה לעשות, שהוא אמור לשקול את הדברים מנקודת מבט הלכתית, כגון חיי שעה לעומת חיי עולם, חשש רציחה בפעולות מסויימות, וכל כיו"ב.
אבל מנין התמימות הזו שאם הוא אמר לא לעשות ניתוח אזי אסור לשמוע לו? ועוד, שזו חוצפה בכלל להרהר ולערער על זה?
אין ערך יהודי כזה.
נכון, נאמר בצדיקים 'ותגזר אומר ויקם לך' - אך: א'- מי בדיוק מחליט מי צדיק שעליו יש הבטחה אלוקית? ב- וכי כשהרב יעץ שלא לנתח יש כאן גזירה שהחולה לא ימות? ג- וכי יש הבטחה שכל מה שהצדיק אומר יתקיים?
בסה"כ הגמ' רק נתנה כיוון שהקב"ה מתחשב במה שהצדיק גוזר, אבל שכל מה שהוא אומר חייב להתקיים? אין לזה שום מקור.
ובודאי שאין שום מקור שיש חובה לעשות כפי שהוא אמר.
 
עוד מצאנו בחז"ל שכל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל - כלומר שאם נטל עצה מזקני ת"ח ועשה כפי שיעצו לו - אינו נכשל בהלכה! כלומר לא נחשב עבריין כשעושה מה שהורו לו.
טעות.
שמות רבה (וילנא) פרשת שמות
לעולם זקנים מעמידים את ישראל, וכה"א (יהושע ח) וכל ישראל וזקניו ושוטריו ושופטיו עומדים מזה ומזה לארון, אימתי ישראל עומדים כשיש להם זקנים למה כשהיה בהמ"ק קיים היו שואלים בזקנים שנאמר (דברים לב) שאל אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך, שכל מי שנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל, תדע לך כששלח בן הדד אל מלך ישראל שנאמר (מלכים א כ) כה אמר בן הדד כספך וזהבך לי הוא שלח לו מלך ישראל כדברך אדוני המלך לך אני וכל אשר לי, פעם שנייה שלח לו (שם /מלכים א' כ'/) כי אם כעת מחר אשלח את עבדי אליך וחפשו את בתיך ואת בתי עבדיך והיה כל מחמד עיניך ישימו בידם ולקחו, וכי כל מה שתבע בראשונה אינו חמדה, בקש כסף וזהב והם חמדה שנאמר (חגי ב) ובאו חמדת כל הגוים, בקש נשים והם חמדה שנאמר (יחזקאל כד) בן אדם הנני לוקח ממך את מחמד עיניך וגו', בקש בנים והם חמדה שנאמר (הושע ט) והמתי מחמדי בטנם, הוי אומר כל מה שתבע בראשונה חמדה, ומהו כל מחמד עיניך דבר שהיא חמדה מתוך חמדה, זו התורה שנאמר (תהלים יט) הנחמדים מזהב ומפז רב, כיון ששמע מלך ישראל זה אמר אין זו שלי אלא של זקנים היא, מיד (מלכים א כ) ויקרא מלך ישראל לכל זקני ישראל וגו' ויאמרו אליו כל הזקנים וכל העם אל תשמע ולא תאבה, כיון ששמע לעצת הזקנים מיד (שם /מלכים א' כ'/) ויצא מלך ישראל, ויך את הסוס ואת הרכב וגו', הוי ישראל נמלכים בזקנים,​
 

הודעות מומלצות

"איך למדו כל השנים, איך למדו כל הגאונים, איך...

משתמשים שצופים באשכול הזה

  • חזור
    חלק עליון