טילים בבני ברק - הבטחת החזון איש | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 6 טילים בבני ברק - הבטחת החזון איש | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 6
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת ומידע מתעדכן מבית גדו"י - לחצו כאן
נוסף ללוח שנה: 06-15-25, 06-16-25, 06-17-25, 06-18-25, 06-19-25

עצם זה שהגר"ח סבר שזה ביזיון,
גורם שאם זה יפסיק באמת יהיה ביזיון.
לכן מסברא - משמים ימנעו את המצב שזה קורה לו עצמו.
אבל עכשיו כבר אין מה שקובע את זה שזה בזיון, אם נניח שעיקר טענתי נכונה
 
אבל אין הכרח שבשמים מתחשבים עם דבר זה נגד כללי ההנהגה,
ורק בחייו היה קיים פסק להתנהג כן
אם בשמים לא מתחשבים בבזיון ת"ח כמו הגר"ח,
באמת אין לי מה לומר...
זה לא עניין של פסק נגד הנהגה.
אלא עניין של מציאות.
לא נראה לי שמשמים יתנו לפגיעה בכבוד מרן הגר"ח
 
איני מבין את הויכוח, אם גדולי ישראל אמרו משהו הוא נצחי, ועכ"ז עלינו לשמוע לחכמי דורנו,
לבינתיים לא נפלו טילים בבני ברק, ואנחנו אכן נראה בימים הקרובים אם אכן היא שונה מכל הערים,
בכל המלחמות זה ברור שלא נפל, וזה אכן היה בצורה פלאית,
 
נערך לאחרונה:
איני מבין את הויכוח, אם גדולי ישראל אמרו משהו הוא נצחי, ועכ"ז עלינו לשמוע לחכמי דורנו,
לבינתיים לא נפלו טילים בבני ברק, ואנחנו אכן נראה בימים הקרובים אם אכן היא שונה מכל הערים,
בכל המלחמות זה ברור שלא נפל, וזה אכן היה בצורה פלאית,
בהחלט.
רק שאיני מבין מדוע צריך לפקפק בהבטחת החזו"א,
אם אפשר לומר כי אין זה רלוונטי להלכה.
כי הרי זו המחלוקת.
 
זו חוצפה שאין כדוגמתה!!
אתה מתכוון לומר שלא היה בכלל אפשר לשמוע להגר"ח כי היו אנשים שמתו מהוראה שלו??
ברור שהאנשים היו חייבים לשמוע להוראתו ואנו מחוייבים להאמין שגם אם הם היו עושים את הניתוח הם היו מתים.
ממש לא.
והיה אסור לשמוע לר' חיים בענייני רפואה, מאחר שהוא לא הבין ברפואה.
יש לי ידיד שהיה עצוב כשנולד לו בן תסמונת דאון, והלך לר' חיים, ואמר לו: "שמענו שיוצאים מזה..."
לשמוע לר' חיים אפשר בשני אופנים, או לסמוך על הברכה שלו [וגם אז לא ברור כמה מותר לסמוך על זה נגד הרופאים בדבר של סכנה], או להביא לפניו את הצדדים הרפואיים ולסמוך על הכרעה שלו. בכל מקרה אחר, והיו רבים כאלה, אסור היה לשמוע לר' חיים בענייני רפואה. הוא פשוט לא הבין בזה.
וחבל שצריך לכתוב דברים כ"כ פשוטים.
 
נערך לאחרונה:
זו חוצפה שאין כדוגמתה!!
על כן היזהר והישמר מלהטיל דופי בדברי צדיקים, ומי יעמוד בסודם.
לידידים המוחים
נסו מעט לצאת מהקופסה ולחשוב בלי רגשות פטריוטים בני ברקיים אלא עם מקורות יהודיים רצינים

כל מה שמצאנו בחז"ל היא המלצה ללכת לחכם שיתפלל עליו - עם זה אין לי שום בעיה, לא פעם הייתי אצל הגרח"ק לקבל ברכה [לפעמים זה התקיים ולפעמים לחלוטין לא התקיים!!!!!!]
עוד מצאנו בחז"ל שכל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל - כלומר שאם נטל עצה מזקני ת"ח ועשה כפי שיעצו לו - אינו נכשל בהלכה! כלומר לא נחשב עבריין כשעושה מה שהורו לו.
ומה הקשר מכאן ועד חובת ציות האם לעשות ניתוח?
ומנין הקסם הזה שאם הוא אמר לא לנתח - אזי החולה לא ימות?
זה לא נכנס לי לשום דבר חזל"י
לגבי ניתוח גדולי הרבנים שולחים לגדולי הרופאים.
על הצד שבסוף יש ספק, אפשר להעזר בחכמתו של החכם כדי להחליט מה לעשות, שהוא אמור לשקול את הדברים מנקודת מבט הלכתית, כגון חיי שעה לעומת חיי עולם, חשש רציחה בפעולות מסויימות, וכל כיו"ב.
אבל מנין התמימות הזו שאם הוא אמר לא לעשות ניתוח אזי אסור לשמוע לו? ועוד, שזו חוצפה בכלל להרהר ולערער על זה?
אין ערך יהודי כזה.
נכון, נאמר בצדיקים 'ותגזר אומר ויקם לך' - אך: א'- מי בדיוק מחליט מי צדיק שעליו יש הבטחה אלוקית? ב- וכי כשהרב יעץ שלא לנתח יש כאן גזירה שהחולה לא ימות? ג- וכי יש הבטחה שכל מה שהצדיק אומר יתקיים?
בסה"כ הגמ' רק נתנה כיוון שהקב"ה מתחשב במה שהצדיק גוזר, אבל שכל מה שהוא אומר חייב להתקיים? אין לזה שום מקור.
ובודאי שאין שום מקור שיש חובה לעשות כפי שהוא אמר.
ובפרט במקרה שעליו אני מדבר, שהשואל כלל לא שאל אלא רק בא להתברך לפני ניתוח והגרח"ק אמר לו מיוזמתו לא להתנתח. והוא מת.
 

הודעות מומלצות

נתעוררתי היום לנושא - מדוע בעצם היום לא התקדשה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון