חול המועד - כתיבה במחשב בחול המועד | פורום אוצר התורה חול המועד - כתיבה במחשב בחול המועד | פורום אוצר התורה

חול המועד כתיבה במחשב בחול המועד

אוהב ספר

משתמש ותיק
פרסם 5 מאמרים
הודעות
412
תודות
726
נקודות
182
לקראת חג הפסח, אשמח מאוד אם מישהו יוכל לערוך פה את כל דיני השימוש במחשב בכלל ובפורום דידן בפרט בימי חול המועד
אבקש לכתוב רק עם מקורות מוסמכים
בברכת פסח כשר ושמח
 
כתיבה במחשב נחשבת כמלאכת הדיוט, לפיכך מותר לכתוב רשימת קניות במחשב, וכן מותר לשלוח [מסרון בטלפון או] מכתב ידידות בדואר אלקטרוני. אבל כל שאינו לצורך המועד אסור, שגם מלאכת הדיוט אסורה שלא לצורך המועד.
 
וכמובן תלמוד תורה בכלל ההיתר
בדרך כלל בלימוד בספר יש יותר ת"ת מאשר שיטוט בפורום
השאלה אם זה בכלל ההיתר כשיש לי כמה דקות פנויות שאני מחפש מה לעשות בהם וכדו'
 
בדרך כלל בלימוד בספר יש יותר ת"ת מאשר שיטוט בפורום
השאלה אם זה בכלל ההיתר כשיש לי כמה דקות פנויות שאני מחפש מה לעשות בהם וכדו'
לכאו', זוהי שאלה בהל' תלמוד תורה, ולא בהלכות חול המועד.
 
בס' יבי"א דן אם הקלדה עיורת זה מלאכת אומן ע"ש בח"ח מה שהביא ד' האחרונים בזה.
היום ודאי שכל הדיוט גמור בקיא בזה.
ובאנו למחלוקת אם הדיוט מותר לצורך המועד דווקא או אפי' שלא לצורך המועד.
ובחדו"ת ודאי מותר. וכנודע מד' הט"ז. ואכ"מל.
 
לקראת חג הפסח, אשמח מאוד אם מישהו יוכל לערוך פה את כל דיני השימוש במחשב בכלל ובפורום דידן בפרט בימי חול המועד
אבקש לכתוב רק עם מקורות מוסמכים
כמדו', כל שהוא לצורך המועד (הגרנ"ק).​
וכמובן תלמוד תורה בכלל ההיתר​
כתיבה במחשב נחשבת כמלאכת הדיוט, לפיכך מותר לכתוב רשימת קניות במחשב, וכן מותר לשלוח [מסרון בטלפון או] מכתב ידידות בדואר אלקטרוני. אבל כל שאינו לצורך המועד אסור, שגם מלאכת הדיוט אסורה שלא לצורך המועד.​
דעת הגריש"א (ספר הזכרון מבקשי תורה עמ' תשנג) והשבט הלוי (ח"ו סי' לז) דגבי מועד כתיבה ע"ג מסך אינה חשובה כתיבה, וכ"כ בחוט שני שכתיבה במחשב היא מעשה הדיוט.​
אליבא דהאוסרים אסור להשתמש בפלאפון?​
דרשו סימן תקמה הערה 23:
ולענין אם מותר להקליד על המחשב במועד, וכן אם מותר להשתמש בטלפון בעל צג מספרים או מדחום דיגיטלי, דעת השו"ת באר משה (הובא בשש"כ פס"ו הע' ריא) שמותר [והשש"כ כתב שהטעם הוא משום שהוא כתב שאינו עומד להתקיים, המבואר ברמ"א לקמן (ס"ז) שמותר לכתבו במועד]. וכן דעת הגרי"ש אלישיב (ספר הזכרון מבקשי תורה שם, ועמ' תשנג) שאין זו כתיבה ומותר לעשות כן במועד, ומ"מ כתב שאם יש לו טלפון אחר עדיף להשתמש בו. ולדעת הגר"נ קרליץ (חוט שני שם) נחשב כתיבה במעשה הדיוט המותרת לצורך המועד.
 
חזור
חלק עליון