יש שמפרשים, שלא שאל - 'איך' או 'האם' אלא שאלו - 'למה'.
פירוש הרע"ב על אתר
יודע ציד לצוד אביו שואלו אבא היאך מעשרין את התבן והמלח. פי' שהיה שואל מה טעם מעשרין את התבן שאינו ראוי למאכל אדם והמלח מגדולי קרקע וכסבור אביו שהוא מעשרן מפני היותו מדקדק במצות. ואין לפרש היאך מעשרין כמשמעו כיצד מעשרין התבן והמלח שאם באנו לעשרן נוציא מהן אחד מעשרה כשאר הדברים המתעשרין ומה טעם לשאלה זו. וכלפי שפי' יודע ציד איש שדה שהם תאר עשו לשנים מאחר שכתב הכתוב את שניהם שהיה די באחד מהן אלא להגיד שהן שתים פי' ג"כ תואר יעקב לשנים. כלפי שהיה עשו יודע ציד לצוד ולרמות היה יעקב אש תם אינו בקי לרמות וכלפי שהיה עשו איש שדה אדם בטל וצודה חיות היה יעקב יושב אוהלים בביתו של שם ועבר:
כמו כן מרן הגר"ח עומד על זה בטעמא דקרא דידיה באריכות [פרשת תולדות אות כה] ומפרש שמדובר במלח שבלע טעם מטבל וכעת כבר אין לו טבל מאותו מין ומאותה שנה אם מועיל לו מעשר, ומציין שנתקשה החזו"א [דמאי סימן יג ס"ק ז'] בדין זה עיי"ש.