משפחות שהצליחו מעל ומעבר, מה הסיבה? | דברי הימים| דף 9 משפחות שהצליחו מעל ומעבר, מה הסיבה? | דברי הימים| דף 9
@האיש השרוי בשמחה
מי שנמצא סגור בקבוצות שונות בציבור החרדי כמו חוג חזו"א ובריסק, ברור שיתפרסם פחות.
אבל עדיין,
אין דבר כזה ת"ח ברמה של ראשי הישיבות שנשאר בד' אמותיו.
לא קיים. ו @מביט גם יודע שהשמות שהוא הזכיר מפורסמים במיר כאריות ממש.
להזכירכם, הדיון התבסס על הודעה זו:
אני מכיר משפחה של שלוש ילדים,
בן אחד רב במושב בצפון ספון בתורה והלכה כל ימיו
בן שני רב בית כנסת קטן בירושלים ואברך רציני מאוד שלושה סדרים
בן שלישי מו"צ לא מפורסם מדי, אבל רציני ושקוע מאוד בעולם ההלכה
האם זה נחשב משפחות שהצליחו? כן
האם זה משפחות שהתפרסמו ? לא
האם אני מקנא במשפחה הזאת? לא פחות מאשר בכל המשפחות שהובאו למעלה, למרות שאף אחד מחברי פורום זה לא מכיר אותם לדעתי.

לכאורה פרמטר של משפחות שהצליחו מאוד, זה שכל המשפחה הולכת בדרך ה', האם חסר כאלה?
למה דוקא משפחות מפורסמות ומכובדות?
האם משפחת וויס/גרבוז/דויטש/סולוביציק/ נחשבת יותר מוצלחת מהמשפחה הזאת? בעיני לא.
האם המצב המוצג כאן יכול להיות בשנת תשפ"ה-תשפ"ו?
לא ולא, אפי' לא כבדיחה.
זה הכל.
 
@האיש השרוי בשמחה
מי שנמצא סגור בקבוצות שונות בציבור החרדי כמו חוג חזו"א ובריסק, ברור שיתפרסם פחות.
אבל עדיין,
אין דבר כזה ת"ח ברמה של ראשי הישיבות שנשאר בד' אמותיו.
לא קיים. ו @מביט גם יודע שהשמות שהוא הזכיר מפורסמים במיר כאריות ממש.
להזכירכם, הדיון התבסס על הודעה זו:
כבוד ידידי היקר חכם ומופלג בכל מידה נכונה הרב @בד קודש שליט''א יברכו ה' בכל מעשי ידיו
אני יכתוב לך חמש שמות בציבור חזון אי''ש שאצלנו הם גדולים ותגיד לי אם אתה מכיר אפי' אחד ואז נוכל ליישר ההדורים
א. הגר''א פולייאס שליט''א הגר''י טופרביץ שליט''א הגר''ש בהגרי''ד גריינמן שליט''א הרב ראובן פוזן שליט''א הרב אי''ש גריינמן שליט''א הרב צבי וויל שליט''א ועוד רבות כהנה
 
כבוד ידידי היקר חכם ומופלג בכל מידה נכונה הרב @בד קודש שליט''א יברכו ה' בכל מעשי ידיו
אני יכתוב לך חמש שמות בציבור חזון אי''ש שאצלנו הם גדולים ותגיד לי אם אתה מכיר אפי' אחד ואז נוכל ליישר ההדורים
א. הגר''א פולייאס שליט''א הגר''י טופרביץ שליט''א הגר''ש בהגרי''ד גריינמן שליט''א הרב ראובן פוזן שליט''א הרב אי''ש גריינמן שליט''א הרב צבי וויל שליט''א ועוד רבות כהנה
איני מכיר אף אחד,
אבל תאמר לי אתה, הם אנשים שמלבדך אף אחד לא מכיר, אף אחד לא יודע, הם יושבים ולומדים בלי שמישהו יטריד אותם בשאלות, ובכללי יכולים להענות על ההגדרה "נשארים בד' אמותיהם"???
 
איני מכיר אף אחד,
אבל תאמר לי אתה, הם אנשים שמלבדך אף אחד לא מכיר, אף אחד לא יודע, הם יושבים ולומדים בלי שמישהו יטריד אותם בשאלות, ובכללי יכולים להענות על ההגדרה "נשארים בד' אמותיהם"???
לא הציבור החזונישניק מכיר אותן ומעריך אותם מאוד ומבחינתו זה הגדולים האמיתים וע''פ ישק כל דבר
 
לא הציבור החזונישניק מכיר אותן ומעריך אותם מאוד ומבחינתו זה הגדולים האמיתים וע''פ ישק כל דבר
מצוין.
זה מה שאמרתי.
לרגע לא חשבתי שאני מכיר את כל התחי"ם בדור, וזו גם הסיבה שהדיון לא שייך לפוניבז' ובני ברק....
מה שאמרתי זה שאין מצב שקיים ת"ח שיושב באיזו פינה ולא מתפרסם.
אם הוא חסיד הוא מתפרסם שם, אם הוא ליטאי הוא מתפרסם שם, אם הוא בריסקר הוא מתפרסם שם ואם הוא חזונאישניק הוא מתפרסם שם.

מה שכן, אלו שנמצאים בראש הפירמידה מתפרסמים אף מחוץ למגזר, כמו הרב אי"ש מחוג חזו"א, ועוד רבים.
 
מה דעת הרבנים שיח' לפתוח אשכולות ממוקדים.
א. בנוגע לת"ח המשתייכים לחוג חזון איש.
ב. מה גדר תלמיד חכם בזמנינו. מפורסם ולא מפורסם.
ג. האם יח"צ זה סימן או סיבה...
ד. וכו'.

בקיצור, אולי נניח לאשכול דנן לצבור שמות ומשפחות של ת"ח - שהצליחו מעל ומעבר - בלי פולמוסים והתנצחויות, פשוט לתת לאשכול לזרום בקלילות, וליצור אוסף וירטואלי מרשים של שמות. דעתכם?
 
@האיש השרוי בשמחה
מי שנמצא סגור בקבוצות שונות בציבור החרדי כמו חוג חזו"א ובריסק, ברור שיתפרסם פחות.
אבל עדיין,
אין דבר כזה ת"ח ברמה של ראשי הישיבות שנשאר בד' אמותיו.
לא קיים. ו @מביט גם יודע שהשמות שהוא הזכיר מפורסמים במיר כאריות ממש.
להזכירכם, הדיון התבסס על הודעה זו:

האם המצב המוצג כאן יכול להיות בשנת תשפ"ה-תשפ"ו?
לא ולא, אפי' לא כבדיחה.
זה הכל.
שוב אשמח אם תגדיר מהו ת"ח ומהי הצלחה.
אנו גדלים בעולם שהקב"ה ברא ולא אתה או כל בן אנוש אחר.
 
חזו"א אמונה ובטחון חלק ג' עיי' עוד שם באריכות הדברים


כו.​
מן המורגלות לחשוב לחובה ליסד ישיבות לגדל בנים לתורה, היצירה של תלמידי חכמים מוכרה לחובה רבת הערך, מוכרה לתל תלפיות, לדבר העומד ברומו של עולם, לדבר שכל חיי הדור תלוים בו:

אבל הכרה הלזו בגשתה למצוא את הנפשות הראויות ליצירה זו, גובלת גיל ידוע להתלמיד, ודורשת ממנו צעירות מוחלטת, אך זה שכבר נתבגר ובא בשנים ולא למד בילדותו כבר נפסל בעיני האדם מלהיות תלמיד, וכבר נדמה להם המבוגר הזה לבלתי ראוי לחכמה בהחלט, גם הוא בעצמו אינו רואה חובה לנפשו להכנס לבית המדרש לבקש תורה, מכיר הוא חובה לקביעות עתים לתורה ללמוד במה שידע כבר, אבל חובת עליה הגדלה והרמה רחוקה ממנו, והוא נרדם ביאוש נושן:

ואמנם אין הדבר הזה ע"פ התורה, כי חובת האדם בעולמו כל עוד הנשמה בקרבו להשתדל להיות הולך וגדל, ואם אמנם הלומד זקן דומה לדיו כתובה על נייר מחוק אבל לגודל יקרת החכמה ורב ערכה גם דיו החכמה על נייר המחוק אין ערך אליה ואין מספר לעוצם שויה:

ומה רב ההפסד של האנשים בימי הבינים של צבאם, אשר לא זכו להויות דאביי ורבא בילדותם, ואמנם זכו לדעת כי השבת בבית ד' כל ימי החיים הם החיים האמתים תחת השמש, ומרב מרצם והשתרלותם זכו לסדר חייהם בבית המדרש, ושם בבית המדרש יבלו זמנם לריק וכחם לבטלה, ולא ידעו חובת האדם על דרך האמת, ואת עמל התורה בהלכה יעזבו ולא יחייבוהו את עצמם, ומרעה אל רעה יצאו להקל בכבוד תורת ההלכה פעם בלבם ופעם בשפתם, והנטיה להגן על כבוד עצמם שלא תהיה העדרתם בהלכה להם לקלון, תאיץ בם לחפש מומין בחכמי התורה, ולפי קטן דעתם נדמה להם כי אמנם החכמים הם במדרגה התחתונה והם נמצאים ברום המעלה, כי טבע הגאוה לנוח בחיק כסילים, כי בחיק זה מנוחתה ערבה, ומה אפשר לתבוע מזה שלא פעם טעם חכמה מימיו:

ולזאת יתאמץ האדם להתרומם על כל אויביו, ולחזק לבו ללימוד הלכה, ואל יסב אל היאוש - המשחית האכזרי:"
 
חזו"א אמונה ובטחון חלק ג' עיי' עוד שם באריכות הדברים


כו.​
מן המורגלות לחשוב לחובה ליסד ישיבות לגדל בנים לתורה, היצירה של תלמידי חכמים מוכרה לחובה רבת הערך, מוכרה לתל תלפיות, לדבר העומד ברומו של עולם, לדבר שכל חיי הדור תלוים בו:

אבל הכרה הלזו בגשתה למצוא את הנפשות הראויות ליצירה זו, גובלת גיל ידוע להתלמיד, ודורשת ממנו צעירות מוחלטת, אך זה שכבר נתבגר ובא בשנים ולא למד בילדותו כבר נפסל בעיני האדם מלהיות תלמיד, וכבר נדמה להם המבוגר הזה לבלתי ראוי לחכמה בהחלט, גם הוא בעצמו אינו רואה חובה לנפשו להכנס לבית המדרש לבקש תורה, מכיר הוא חובה לקביעות עתים לתורה ללמוד במה שידע כבר, אבל חובת עליה הגדלה והרמה רחוקה ממנו, והוא נרדם ביאוש נושן:

ואמנם אין הדבר הזה ע"פ התורה, כי חובת האדם בעולמו כל עוד הנשמה בקרבו להשתדל להיות הולך וגדל, ואם אמנם הלומד זקן דומה לדיו כתובה על נייר מחוק אבל לגודל יקרת החכמה ורב ערכה גם דיו החכמה על נייר המחוק אין ערך אליה ואין מספר לעוצם שויה:

ומה רב ההפסד של האנשים בימי הבינים של צבאם, אשר לא זכו להויות דאביי ורבא בילדותם, ואמנם זכו לדעת כי השבת בבית ד' כל ימי החיים הם החיים האמתים תחת השמש, ומרב מרצם והשתרלותם זכו לסדר חייהם בבית המדרש, ושם בבית המדרש יבלו זמנם לריק וכחם לבטלה, ולא ידעו חובת האדם על דרך האמת, ואת עמל התורה בהלכה יעזבו ולא יחייבוהו את עצמם, ומרעה אל רעה יצאו להקל בכבוד תורת ההלכה פעם בלבם ופעם בשפתם, והנטיה להגן על כבוד עצמם שלא תהיה העדרתם בהלכה להם לקלון, תאיץ בם לחפש מומין בחכמי התורה, ולפי קטן דעתם נדמה להם כי אמנם החכמים הם במדרגה התחתונה והם נמצאים ברום המעלה, כי טבע הגאוה לנוח בחיק כסילים, כי בחיק זה מנוחתה ערבה, ומה אפשר לתבוע מזה שלא פעם טעם חכמה מימיו:

ולזאת יתאמץ האדם להתרומם על כל אויביו, ולחזק לבו ללימוד הלכה, ואל יסב אל היאוש - המשחית האכזרי:"
החזו"א אינו שייך לכאן כלל ועיקר!
נא לדייק את התשובות לפי נושא האשכול בלבד.
 
מה שאמרתי זה שבכל זאת, עם כל הכבוד - ויש כבוד, אל המעמד הזה שהיו בו ראשי ישיבות מהשורה הראשונה, הוא לא היה מגיע לולי פוליטיקה של חוג חזו"א.
והסיבה לזה היא שנכון שהוא ת"ח עצום וכו' אבל בשביל מעמד כזה צריך להיות מי שיכול לשבת בארנה מול ר' מנחם כהן ולשלוף בשניות תשובות מפורטות לשאלות הכי הלמדניות בעולם הישיבות, ושזה עוד יהיה מובן לצופים... וזו רק דוגמה אז אל תתפסו אותי...
גירית אותי לראות את המעמד בשביל לראות את גאונות השליפות.. ודי בהתחלה ראיתי את אחד הר''י (שידוע כת''ח גדול ומסתמא ג''כ כן הוא) מוציא דף עם לשונות הראשונים שהיה מוכן אצלו.... ז''א שהכל היה הצגה והכל הוכן מראש, וכמובן הוציא לי את כל החשק..

מנגד לזה נקלעתי שבוע שעבר למשפחה צעירה של אברכים תחי''ם ברמה אחרת וישבו שם והעיפו מר''מ מהשרוול בכל אוה''ח וחו''מ, לא אפרט יותר מידי, אבל בהחלט יש משפחות שהצליחו מעל מעל מעל ומעבר ולא התפרסמו, אולי בהמשך, מקוה בשביל כלל ישראל שכן ובשבילם שלא....
 
גירית אותי לראות את המעמד בשביל לראות את גאונות השליפות.. ודי בהתחלה ראיתי את אחד הר''י (שידוע כת''ח גדול ומסתמא ג''כ כן הוא) מוציא דף עם לשונות הראשונים שהיה מוכן אצלו.... ז''א שהכל היה הצגה והכל הוכן מראש, וכמובן הוציא לי את כל החשק..

מנגד לזה נקלעתי שבוע שעבר למשפחה צעירה של אברכים תחי''ם ברמה אחרת וישבו שם והעיפו מר''מ מהשרוול בכל אוה''ח וחו''מ, לא אפרט יותר מידי, אבל בהחלט יש משפחות שהצליחו מעל מעל מעל ומעבר ולא התפרסמו, אולי בהמשך, מקוה בשביל כלל ישראל שכן ובשבילם שלא....
ידידי, לזרוק מראי מקומות אי פה אי שם ולהתווכח על רייד ידוע בלי סדר ומהלך בפרטי הסוגיא, זה מה שנקרא עירבוב...
הגר"ח פיינשטיין, גאון שכל רז לא אניס ליה, ובין היחידים שמרן הגר"ח כיבד וקם לפניו, ברור לך שהוא לא בחור מיש"ק שמתכונן לבוחן עם דפים מוכנים מראש. כך שברור (לי) שטעית במה שחשבת שראית.
 
ידידי, לזרוק מראי מקומות אי פה אי שם ולהתווכח על רייד ידוע בלי סדר ומהלך בפרטי הסוגיא, זה מה שנקרא עירבוב...
הגר"ח פיינשטיין, גאון שכל רז לא אניס ליה, ובין היחידים שמרן הגר"ח כיבד וקם לפניו, ברור לך שהוא לא בחור מיש"ק שמתכונן לבוחן עם דפים מוכנים מראש. כך שברור (לי) שטעית במה שחשבת שראית.
לא התכוונתי לרייד אלא לדיוקים בלשונות הראשונים, ומה התוס' על המקום שואלים וכו וכו
גם לי ידוע ככה על אותו גאון שליט''א אם כי אינני מכירו כלל (אולי יש לו באידיאל לא לדבר בציבור בלי להכין??)
זכותו של כל ת''ח להביא איזה דפים שהוא רוצה אבל עכ''פ 'שליפות' זה לא.... וזו כוונתי, מקווה שהובנתי
 
גירית אותי לראות את המעמד בשביל לראות את גאונות השליפות.. ודי בהתחלה ראיתי את אחד הר''י (שידוע כת''ח גדול ומסתמא ג''כ כן הוא) מוציא דף עם לשונות הראשונים שהיה מוכן אצלו.... ז''א שהכל היה הצגה והכל הוכן מראש, וכמובן הוציא לי את כל החשק..

מנגד לזה נקלעתי שבוע שעבר למשפחה צעירה של אברכים תחי''ם ברמה אחרת וישבו שם והעיפו מר''מ מהשרוול בכל אוה''ח וחו''מ, לא אפרט יותר מידי, אבל בהחלט יש משפחות שהצליחו מעל מעל מעל ומעבר ולא התפרסמו, אולי בהמשך, מקוה בשביל כלל ישראל שכן ובשבילם שלא....
כבר אמרתי שזו רק דוגמה ובכל זאת החלטת לתפוס אותי על זה...
לזרוק מראי מקומות זה יפה מאוד, אבל זה לא לענות תשובות מסודרות ועוד יבינו אותם.

רק לסכם את דברי מכל בליל ההודעות שזרקתי במהלך הדיון...
תחי"ם יש הרבה ברוך ד' בציבור החרדי, מכל מגזר מכל קהילה ומכל ישיבה.
אבל גם בתלמיד חכם יש דרגות.
א"א להשוות בין אברך שיודע מ"מ בעל פה לר' חיים קנייבסקי, וא"א להשוות בין אברך שיודע להתלמדן לגדולי ראשי הישיבות בדור.
ולכן, מי שבאמת ברמה של ר' איתמר ר' חיים פיינשטיין ר' חיים פרץ ור' בונים - יודעים עליו,
ומי שלא יודעים עליו, הוא לא ברמה שלהם - וזאת למרות היותו למדן עצום או ידען עצום או כל הגדרה אחרת...
וזה לא סותר לשום חזו"א, ולא למעלה בקודש, כמו שזה לא סותר לעצם היות האדם ת"ח בקנה מידה שלו.
 
הגר"ח פיינשטיין, גאון שכל רז לא אניס ליה, ובין היחידים שמרן הגר"ח כיבד וקם לפניו, ברור לך שהוא לא בחור מיש"ק שמתכונן לבוחן עם דפים מוכנים מראש. כך שברור (לי) שטעית במה שחשבת שראית.
הצג קובץ מצורף רבי חיים קנייבסקי קם לפני רבי חיים פיינשטיין.mp4

מאורע נדיר ביותר התרחש לפני שנתיים וחצי במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, כאשר שר התורה מתאמץ להתרומם בפני הגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת שלמה באומרו כי הוא צריך לקום בפניו, וכאשר ראש הישיבה הגר"ח פיינשטיין קם בפני שר התורה, אומר לו שר התורה בענווה אתה אינך צריך לקום מפני כפי שנראה בסרטון הוידאו.

כפי שניתן לראות כשמתיישב ראש הישיבה, שר התורה מסב את פניו לעברו, מושיט לו את ידו לאות כבוד וחיבה ואומר לו 'מפני שיבה תקום' ובמאמץ מיוחד מתרומם מכסאו להדר את פני ראש הישיבה, הגר"ח פיינשטיין שמגיב באי נוחות לאות הכבוד הניתן לו מתרומם גם הוא לכבודו של שר התורה, ואז אומר לו מרן שר התורה 'אני צריך לקום, אבל אתה למה אתה תקום'.

שאר המשתתפים ועסקני קרן הצדקה שהין במקום עמדו נדהמים למראה המתרחש, ובני הבית מדגישים כי מאורע כזה של הבעת כבוד וגדולה מאת שר התורה שכזה לא התרחש שנים רבות.

נכדו של שר התורה הגאון רבי גדליה הוניגסברג סיפר את הדברים בפני תלמידיו בישיבת תפארת ציון בבני ברק, וציין אף הוא כי בעשרות שנותיו בו הוא משמש את מרן שר התורה אינו זוכר מקרה דומה לזה.

תוך כך, קבוצה של תלמידי ישיבות מבני חו"ל הלומדים בישיבות בירושלים עשו את השבת בבני ברק, בבוקר יום השבת עלו למעונו של הגאון רבי חיים פיינשטיין לישא וליתן בלימוד ולשמוע דברי חיזוק, בתוך דברי החיזוק שילב הגר"ח דברים מגדלותו הענקית בתורה של מרן הגר"ח קניבסקי זצ"ל, בסיום דבריו שאל אחד המשתתפים שהרי בגמרא בכתובות מבואר שבהלוית גדול הדור יש 'עמודא דנורא – עמוד אש', ולמה לא ראו את עמוד האש בהלווייתו של מרן הגר"ח זצ"ל?.

הגר"ח השיבו בתמיהה מיניה וביה 'וכי מי אמר לך שלא היה?'. ולאחר מספר דקות של שתיקה הוסיף הגר"ח ואמר אספר לך סיפור, כשסבי הרב מבריסק עלה לארץ והגיע לירושלים ערכו לו קבלת פנים בראשות מרן הגרא"ז מלצר זצ"ל ועוד מגדולי הדור דאז שיצאו לקבל את פניו במוצא בואכה ירושלים, למעמד הגיעו מאות מטובי בניה של ירושלים של מעלה והיה מעמד מרגש מאוד, בתום המעמד כשהגיע סבי למלון באבד שם שהה בתקופה הראשונה שחו בפניו כי פלוני אחד מרבני ירושלים שהשתתף בקבלת הפנים אמר כי ראה עמוד של אש מלוה את הרב, הגיב סבי ואמר צריך להיות בר הכי לראות, לא כל אחד ראוי לכך.

 
אין דבר כזה ת"ח ברמה של ראשי הישיבות שנשאר בד' אמותיו.
אני מסכים שלא שייך להישאר גאון בסדר גודל של הגרי"ב והגרח"י אנונימי ללא פירסום..

רק מסתייג שממש לא כל הר"י והרמי"ם גם החשובים והמפורסמים היו הכי ת"ח בכולל.. [כלומר בידע והיקף גם של שאר חלקי התורה..]
היו הרבה אברכים שהיו טובים מהם.. רק שלא ידעו למסור שיעורים כלומר סידור הדברים וכח הדיבור וכו'..

[עדיין אני מנוע מלשלוח בפרטי אך יש לי דוגמאות לכמה ר"י שראיתי באופן אישי שבקושי הכירו את סדרי זרעים וטהרות.. וגם המסכתות שלא למדו בישיבות ידעו רק מלמעלה.. אבל הם היו גאונים ומוכשרים במסירת שיעורים ובהעמדת תלמידים..

גם ההגיון אומר כך.. אדם שנהיה ר"י בגיל שלושים מתי היה לו זמן ללמוד שבת עירובין נידה בעיון עמוק.. שלא נדבר על זרעים וטהרות..
בשונה ממי שנשאר ללמוד בכולל לאורך שנים..
וכך גם העיד א' מגדולי הר"י שלאחר שהתמנה לר"י טרדת מסירת השיעורים ועול הישיבה לא נתנו להיכנס לסוגיות אחרות לעומק..

יש יחידים יוצאי מן הכלל מוכשרים בסדר גודל.. שמסירת השיעורים היה כלאחר יד.. והיו מעמיקים בשאר חלקי התורה בכל שאר היום..
 
מחילה מראש, אבל לרגע לא התכוונתי להיכנס לנושא כאוב כ"כ כמו הנחיתיות של אלו שלא זכו ללמוד בפוניבז' או להיות חלק מבני ברק...
אם ירצה ה' זוהי ההודעה האחרונה שלי באשכול זה...
איני קשור חלילה לכל ההשוואות וההחלטות מי גדול יותר ומי ידען יותר ומי למדן יותר...
אני תלמידם של למדנים גדולים ולא היה חסר לי החלק מפוניבז בכלל ברוך השם...
אני קורא מפה לכל העונים והמתלבטים והשואלים והסקרנים והמתנצחים הציניים והניציים, בא נרפה ידינו מנושא זה שלא מוסיף כבוד תחי"ם ואולי מגרע,
ברוך ה' שזכינו בדורינו העני לכל כך הרבה תלמידי חכמים ידענים ולמדנים ומספיק סוגים של לומדעס שכל אחד יאחז על מה שהוא מכיר שזה הכי לומדעס...
ברוך ה' שזכינו בדורינו העני שבפורומים מכובדים כגון אלה מתנצחים על ידיעת התורה בהבנה שהת"ח יותר הוא הגדול יותר והמכובד יותר...
ואי"ה נזכה שתמיד יתרבה כבוד התורה על ידינו ועל ידי פורום זה...
 
מאורע נדיר ביותר התרחש לפני שנתיים וחצי במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, כאשר שר התורה מתאמץ להתרומם בפני הגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת שלמה באומרו כי הוא צריך לקום בפניו, וכאשר ראש הישיבה הגר"ח פיינשטיין קם בפני שר התורה, אומר לו שר התורה בענווה אתה אינך צריך לקום מפני כפי שנראה בסרטון הוידאו.

כפי שניתן לראות כשמתיישב ראש הישיבה, שר התורה מסב את פניו לעברו, מושיט לו את ידו לאות כבוד וחיבה ואומר לו 'מפני שיבה תקום' ובמאמץ מיוחד מתרומם מכסאו להדר את פני ראש הישיבה, הגר"ח פיינשטיין שמגיב באי נוחות לאות הכבוד הניתן לו מתרומם גם הוא לכבודו של שר התורה, ואז אומר לו מרן שר התורה 'אני צריך לקום, אבל אתה למה אתה תקום'.
פשוט יש לר' חיים פיינשטיין זקן לבן, ארוך, נראה מרשים, מבטיח לך שר' חיים קנייבסקי לא הכיר אותו שנייה לפני ולא זוכר אותו שנייה אחרי
 
פשוט יש לר' חיים פיינשטיין זקן לבן, ארוך, נראה מרשים, מבטיח לך שר' חיים קנייבסקי לא הכיר אותו שנייה לפני ולא זוכר אותו שנייה אחרי
לא להגזים, אבל אני שמעתי שר' חיים קם בפני אדם שיש לו זקן לבן ארוך והא לא ר"מ ואפי' לא אברך כולל כמובן הוא יר"ש וקובע עיתים לתורה
וכמו שר' חיים אמר ומפני שיבה תקום ולא אמר והדרת פני זקן
כמובן שר' חיים פינשטין ראוי לכבוד הזה גם בתור ת"ח אולם לא מכאן ההוכחה
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

כשהציבור אוחז כבר בחזרת הש"ץ.
האם יצא ידי חובת...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה