משפחות שהצליחו מעל ומעבר, מה הסיבה? | דברי הימים| דף 7 משפחות שהצליחו מעל ומעבר, מה הסיבה? | דברי הימים| דף 7
גם ר' יצחק בלזר לא התערב, נו ואז?
החכמה הגדולה במעמד כזה, לשתוק ופחות לקפוץ.
מוזר מאוד.
ראשי הישיבות המוכרים והתחי"ם המפורסמים התערבו חזק מאוד,
קפצו וענו על כל דבר ודבר...
אינני רוצה לזלזל באף אחד, אבל יש כאלו שהחלק שלהם זה רק טהרות, או רק זרעים ומה לעשות שהם נכללים ב"אהלי"...
גם יש כאלו שר' דוב רוצה לכבדם בתור תלמידי החזו"א או חוג חזו"א ומה לעשות שהמהיג היום זה הוא ו"אהלי" בראשותו...

כמובן שגם אני מכיר בגדלותו של הגר"מ בויאר, אבל לולי ר' דוב ולולי היותו חוג חזו"א לא היה נכנס לשם.
 
כמובן שגם אני מכיר בגדלותו של הגר"מ בויאר, אבל לולי ר' דוב ולולי היותו חוג חזו"א לא היה נכנס לשם.
.
אתה פשוט לא מכיר אותו.
או שמעולם לא פתחת את ספריו.

הוא התפרסם הרבה לפני שאהלי קם.
עכ"פ בקרב הת"ח.

בקרב הציבור הכללי באמת רובם לא הכירו..
[כמו שרוב הציבור הירושלמי לא הכירו את הגרד"ל..]
 
הרב @בד קודש עד היום חשבתי שאתה בקי כבודו תדע ר' משה בויאר מוערך עוד לפני שאתה ידעת מי זה ר' דב ולך תשאל את כל מי שכתבת ואני חותם על כל מילה שלי ר' חיים פרץ ר' ישראל ר' איתמר יגידו לך בפה מלא ללא שום צל של ספק שהוא יחיד בדורו רק תשמע איך ר' חיים גריינמן דיבר עליו רק תבין איך אבא שלו דיבר עליו אז תתחיל להבין ולהשכיל שלא כל מי שלא נראה לך בגלל שאין לו פארק ואין לו שטעלע ואין לו יח''צ ביתד ואין לו קרבה למשפחת כהנמן ואין לו מזומנים לפתוח ישי''ג ואין לו בנים משועממים ליחצ''ן אותו כן כן כמו שאתה שומע הוא ת''ח עצום ונורא
 
גם יש כאלו שר' דוב רוצה לכבדם בתור תלמידי החזו"א או חוג חזו"א ומה לעשות שהמהיג היום זה הוא ו"אהלי" בראשותו...
כמובן שגם אני מכיר בגדלותו של הגר"מ בויאר, אבל לולי ר' דוב ולולי היותו חוג חזו"א לא היה נכנס לשם.
ידידי הרב @בד קודש יש מספיק חברה שלא דיברו ועוקפים שם כל אחד בלימוד כולל הרב גולדבלט והרב באקן
 
משום מה הוא לא התערב כמעט בריתחא דאוי' העצומה שהייתה שם...
בזה יורשה לי לחלוק על הדרת כבוד רבינו מרן @בד קודש שליט"א,
המעמד שם לא משקף כלל, דהיינו וודאי שישנם כאלו שזה משקפם,
אמנם צריך לדעת שאין הדבר מכריח כלל וכלל !!!
לדוג' הגאון האדיר הגר"ר שמואלביץ שליט"א, אשר כל רז לא אניס ליה, והסיבה שאינו פותח את פיו, מחמת ענוותנותו העצומה, ואמר שלא חושב שהוא ראוי לענות דברים לפני אריות כמו אלו שנמצאים שם, וכמוהו ג"כ הגאון המופלא ר' זאב איתן, שג"כ וודאי אף אחד לא חושב שאין לו מה לענות, וכדו' עוד רבים,
ממילא איני ניגש לעניין המדובר של הגר"מ בויאר שלא זכיתי להכירו כ"כ,
אמנם עצם העובדה שלא פתח את פיו, אינה משקפת דבר...
 
אבל במחילה, כפוניבזער אני אומר בוודאות גמורה - הוא לא היה מתמודד מול ראשי הישיבות בגילו.
וכבר פליגי בזה טובא עוד מימי שנותי בישיבה..
וי"א להפך הגמור ממש"כ.
[ואולי כבודו למד בשנים המאוחרות שכבר היה שברי לוחות..]

ואזכיר עוד על מה שדובר בישיבה שלא בהכרח הכי ת"ח שבכולל פתחו ישיבות אלא יותר מי שידע להעמיד שיעורים ודו"ק..
והרב צוקר היה הוכחה המובהקת לכך..
 
נערך לאחרונה:
מוזר מאוד.
ראשי הישיבות המוכרים והתחי"ם המפורסמים התערבו חזק מאוד,
קפצו וענו על כל דבר ודבר...
אינני רוצה לזלזל באף אחד, אבל יש כאלו שהחלק שלהם זה רק טהרות, או רק זרעים ומה לעשות שהם נכללים ב"אהלי"...
גם יש כאלו שר' דוב רוצה לכבדם בתור תלמידי החזו"א או חוג חזו"א ומה לעשות שהמהיג היום זה הוא ו"אהלי" בראשותו...

כמובן שגם אני מכיר בגדלותו של הגר"מ בויאר, אבל לולי ר' דוב ולולי היותו חוג חזו"א לא היה נכנס לשם.
תעיין בכתביו
רואים שם שהוא פונביז'ר
הוא לוקח את הלומדות כמעט עד הקצה ואז מסיים את השטיקל כחזו"אנישניק
ממש מבהיל לראות זה
עיינתי רק בכתביו על הוצאה כשלמדתי את זה בכולל ויצאתי מהכלים
 
תעיין בכתביו
רואים שם שהוא פונביז'ר
הוא לוקח את הלומדות כמעט עד הקצה ואז מסיים את השטיקל כחזו"אנישניק
ממש מבהיל לראות זה
עיינתי רק בכתביו על הוצאה כשלמדתי את זה בכולל ויצאתי מהכלים
ממש מבהיל על הרעיון האדם הזה חוץ מגדלותו התורנית הוא אדם הזוי רק לראות אותו מנענע על אתרוג באיזה שמחה כמשוש חתן על כלה לוקח כמה אתרוגים לא אוכל כמעט שום דבר תעשייתי למעט שמן סוכר מלח קמח צם שני וחמישי ויום שישי מקפיד על קוצו של יו''ד באופן מבהיל וששואלים אותו שאלות הוא תמיד יענה אני לא יודע בתנועות ראש ענוותן ושפל ברך
 
במחילה מכבודכם

יש לי איזה הרגשה שבפורום זה חברים כמה וכמה ממוסד מסוים שתלמידיה בטוחים שהם הבסיס לתורה ומכאן והלאה זה רק תולדות
א. עצם ההשוואות בין הת"ח מי יודע יותר ומי פחות, הר"ן באחד המקומות כותב כי השקיע יותר בשלוש סדרים בש"ס, האם הראשונים באותו דור שידעו יותר היו גדולים ממנו?, אין זאת אלא צמצום מחשבתי איך בודקים תחי"ם, האם ומי יודעים יותר
ב. כל הדיבור הזה שבוודאי הרמי"ם בישיבת... ובעיר... למדנים מופלגים ועכשיו נראה מי כמוהם, אתם יודעים כמה אפשר לדון מי למדן גם מאלה המוזכרים לעיל?
ג. הדיון אם הגר"ח קנייבסקי והח"ח היו למדנים, האם אחד מאלה שכתב שלא למד פעם רצוף יותר משעה?
אני מכיר שלוש תחי"ם הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי ברוך סולובייציק והגאון רבי נתן קופשיץ שליט"א, האם אלה מהנ"ל יודעים ששלושתם למדו בחברותא כל מסכתות מועד זרעים קדשים וחולין בעיון רב ולהלכה קרוב לעשרים שנים? התשובה היא בוודאי שלא כי אחרת הם היו מגיעם למעמד בסוכת הגר"ד לנדו, הגיע הזמן שתדעו שקיימים תחי"ם הבקיאים בכל התורה וסיפוקם הוא בזה שהם יודעים את זה בלי לעשות לזה המון פירסומת,(כמובן שאלה שפורסמו לא בהכרח רוצים את זה, אבל הרבה הצליחו להתחמק מהפירסומת).
פוניבזערס רדו מהגגות
 
אני כותב זאת לאחר שלמדתי את דרך אמונה על הסדר ולא ראיתי גם בקרב הלומדים שאחזו אחרת..

אין עניין לעוות מציאות..
אני יביא לך רשימה של תחי"ם שאמרו לי שמשם מוכחת למדנותו
אין עניין לעוות מציאות..
יש אנשים שחושבים אחרת מכבוד למדנותך...
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

כבר ידועים התבטאויותיהם של גדולי הדורות בגנות...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה