שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 16 שבוע מחוץ לפרוטקול - לחיות כמו גוי גמור לשבוע? סקר | חינוך הבנים| דף 16
לא זלזלתי רק תארתי את מציאות שמפורסמת לכולם.
אם כ"כ הרבה חברים טרחו לכתוב שזה לא נכון,
כנראה "המציאות" הזו לא מפורסמת כלל,
או יותר נכון מפורסמת שלא.

אני דורש - בשם כל חברי הפורום - לכל סיסמה שאתה זורק כנגד המגזר הליטאי תביא מקור מציאותי או רעיוני מוסמך!
לא מתפקידי להראות לכבודו את שגיונותיו אבל אנהג לפנים משורת הדין-
שיחה מאלפת עם המשפיע לאלפים הגה”ח רבי יחיאל יהושע שיינפלד מח”ס‘ אש המועדים’, אודות החידוש שחולל הבעש”ט בעבודת התשובה (עמוד 4)

כשלומדים את המאמר ד"ה אני לדודי בלקוטי תורה, מגלים ”אלול“ חדש שיסודו בבית המדרש החסידי - כזה שלא היה מוכר עד לאותם ימים. שם מבואר כיצד הקב“ה מופיע כמלך בשדה, והוא מראה לכל ”פנים שוחקות“ ומקבל את הבאים לחלות פניו ”בסבר פנים יפות“ - שזו משמעות דברי המקובלים בעניין התגלות י“ג מידות הרחמים בחודש זה - בדיוק להפך מהדרך בה מצטייר חודש אלול בהעדר אור החסידות, בה כביכול הקב“ה מופיע בפנים של רוגז ומפשפש בחסרונותיו של כל אחד".

זהו, אם כן, סודו של יום ח“י אלול, כפי שרמזו צדיקים שהבעל שם טוב הכניס ”חיות באלול“. בהעדר תורת הבעל שם טוב, חודש אלול צבוע בצבע קודר ומדכדך. אמנם, חשף ה‘ את זרוע קדשו ושלח לעולמנו את נשמת בעל שם טוב, וכך למדנו סדר עבודה עמוק ועשיר המאיר באור יקרות את סגולת ימים אלו: תמורת זה שיהודי יהיה עסוק בעצמו ובחישובים המטיבים לו – עיסוקו העיקרי יהיה במלכותו של הקב“ה.

מבט כזה הוא אחר ושונה לחלוטין מראש השנה על דרך המוסר. בלי אורה של חסידות, בראש השנה האדם מרגיש את עצמו במרכז, לפי ההבנה שהקב"ה ובית דינו וכל פמליא של מעלה עסוקים איתו, דנים במעשיו ושוקלים את עתידו לשנה הבאה. אבל על פי החסידות עצמו, במרכז נמצא הקב"ה עצמו, והשאלה היא רק מי יזכה להיות חלק ממלכות ה'.
 
מה שכן הסכמתי לומר זה,
שכיון שלך מחשבה על א' גורמת למחשבה ב', הרי שבשבילך ובשביל אלו שבדרגתך,
מחשבה א' אסורה.

אבל לא כי היא עצמה מחשבה אסורה, אלא כי היא גורמת לך למחשבה אסורה.
ובדיוק בגדר סחור סחור אמרינן נזירא.
אם עדיין נראה לך שאני נתפס לזוטות [כדבריך] בהודעה הקודמת אז בבקשה אתה מוזמן שלא לענות לי כפי ההתראה [שהצבת]


כיון שאתה מודה שיש שנכשלים
ממילא לא מדברים על שאלות כאלו בציבור

שיש כאלו שלא מביא להם שום עליה אלא ירידה
של איסור דאורייתא כי בתכל'ס הם מגיעים לדאורייתא דרך שלא נזהרים בסחור סחור שמעלים לפניהם כאן בסקר.
[שהרי הנך מודה שהדבר מביא אותם וגורם להם לבוא לידי דאורייתא].
ואם הנך רוצה לדבר על עניינים כי האי גוונא
תוכל לפתוח פורום שידוע לך שהם בדרגא הראויה לפי שיטתך. [מה שגם בזה יש לדון אך אני עונה לך לשיטתך]
אולי כעת תבין דבריי
 
כיון שאתה מודה שיש שנכשלים
ממילא לא מדברים על שאלות כאלו בציבור

שיש כאלו שלא מביא להם שום עליה אלא ירידה
של איסור דאורייתא כי בתכל'ס הם מגיעים לדאורייתא דרך שלא נזהרים בסחור סחור שמעלים לפניהם כאן בסקר.
[שהרי הנך מודה שהדבר מביא אותם וגורם להם לבוא לידי דאורייתא].
ואם הנך רוצה לדבר על עניינים כי האי גוונא
תוכל לפתוח פורום שידוע לך שהם בדרגא הראויה לפי שיטתך.
מצוין שכעת הבהרת את דבריך והורדת מחומרת הדברים,
אך עדיין דבריך אינם מתיישבים.

הפורום הוא ציבורי ונועד לכל כלל הלומדים.
מי שחושב ששאלה מסוימת לא טובה לעלייתו הרוחנית,
שלא יעיין באשכול או לחילופין יפנה למנהלי הפורום.

הצורה בה הגבת בחריפות שהדברים אסורים ועוד באיסור לא תתורו - פשוט לא מקובלת.
 
מצוין שכעת הבהרת את דבריך והורדת מחומרת הדברים,
אך עדיין דבריך אינם מתיישבים.

הפורום הוא ציבורי ונועד לכל כלל הלומדים.
מי שחושב ששאלה מסוימת לא טובה לעלייתו הרוחנית,
שלא יעיין באשכול או לחילופין יפנה למנהלי הפורום.

הצורה בה הגבת בחריפות שהדברים אסורים ועוד באיסור לא תתורו - פשוט לא מקובלת.
א. לא הורדתי שום דבר מחומרת הדברים.
ב. אמרתי את דעתי כמו שכל אחד אומר כאן את דעתו.
ג.. לומר על דבר שלדעתי הוא אסור מסיבה כזו או אחרת מה לא מקובל בזה ?. ומה חריפות יש בזה [כ''א אומר כאן מה שנראה לו אם מותר או אסור וכו' וכו'].סך הכל אמרתי שהדבר אסור.
ד. אתה רוצה לחלוק עלי תחלוק ואתה באמת חולק עלי מה אתה רוצה יותר מזה.?? האם אתה לא מרשה לי להגיד את הנראה לי לדעתי.?
 
א. לא הורדתי שום דבר מחומרת הדברים.
בתחילה אמרת שהשאלה אסורה לחלוטין,
כעת אמרת שלהציג את זה בפורום ציבורי זה בעיה, בגלל שיש כאלו שזה אסור להם.
ב. אמרתי את דעתי כמו שכל אחד אומר כאן את דעתו.
טוב ויפה.
לא הענשתי ולא באתי בתלונות אלא פשוט התווכחתי איתך.
זה כזה נורא?
ג.. לומר על דבר שלדעתי הוא אסור מסיבה כזו או אחרת מה לא מקובל בזה ?. ומה חריפות יש בזה [כ''א אומר כאן מה שנראה לו אם מותר או אסור וכו' וכו'].סך הכל אמרתי שהדבר אסור.
לומר ששאלה תמימה היא עבירה של לא תתורו זו חריפות עצומה,
וחבל שאתה לא מבין את זה.
ד. אתה רוצה לחלוק עלי תחלוק ואתה באמת חולק עלי מה אתה רוצה יותר מזה.?? האם אתה לא מרשה לי להגיד את הנראה לי לדעתי.?
אתה יכול לומר כל מה שתרצה ואף אחד לא חוסם אותך,
אבל אם אתה מדבר על גוף הנידון וטוען טענות - מצוין,
אך מאחר שהבהרת שאתה שולל את נכונות הדיון בבמה כזו - בשביל זה יש מנהלים.
 

הודעות מומלצות

י"ג מידות יצר פוסט חדש...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה