חידה בהלכה - חצי פסוק | אוצר החידות| דף 5 | פורום אוצר התורה חידה בהלכה - חצי פסוק | אוצר החידות| דף 5 | פורום אוצר התורה
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת ומידע מתעדכן מבית גדו"י - לחצו כאן
נוסף ללוח שנה: 05-07-25

אולי מישהו באמת יודע מדוע נעלם פסוק זה מעיני כל האחרונים הנ"ל שהעירו לא לומר חצי פסוק וכאן לא מצאנו מי שיתעורר בזה?
מן הסתם, כי למדו שאינו "אמירת פסוק" אלא נוסח תפילה שחובר על בסיס הפסוק, וכעין הפסוק בשופרות
 
אולי מישהו באמת יודע מדוע נעלם פסוק זה מעיני כל האחרונים הנ"ל שהעירו לא לומר חצי פסוק וכאן לא מצאנו מי שיתעורר בזה?
בפירוש עמק ברכה בסידור צלותא דאברהם הק' הך קושיא, עיי"ש מה דתירץ.
 

קבצים מצורפים

קודם קידוש פשוט דהוא דרך שבח
ו'וזאת התורה' לכאו' הוא כמו 'כי מציון', מה ההבדל?
כפי שכתבתי, יש הבדל בין אם תקנו לומר פסוק, גם אם זה בדרך שבח
לבין אם תקנו נוסח תפילה, המבוסס על לשונות הפסוק.
 
ולמה כאן קבע מר דזה ההגדרה וכאן לא?
אתמהא
שכאן מופיע כחלק מקטע שלם, ולא כפסוק בפני עצמו.
ועכ"פ די בזה שנניח שכך הבינו אלו שלא הקשו מכאן.
וצ'''ע מה יענו על ראייתו
כבר השבתי, וכמדו' שיש בזה כדי השב, אף אם אינה ראי' מכרעת.
 
אגב, בשבת האחרונה שמתי לב שיש עוד חצי פסוק שאומרים אותו, בסליחות:
"אל נא תשת עלינו חטאת אשר נואלנו ואשר חטאנו" בעוד הפסוק המקורי הוא:
"ויאמר אהרן אל משה בי אדני אל נא תשת עלינו חטאת אשר נואלנו ואשר חטאנו".
 
אגב, בשבת האחרונה שמתי לב שיש עוד חצי פסוק שאומרים אותו, בסליחות:
"אל נא תשת עלינו חטאת אשר נואלנו ואשר חטאנו" בעוד הפסוק המקורי הוא:
"ויאמר אהרן אל משה בי אדני אל נא תשת עלינו חטאת אשר נואלנו ואשר חטאנו".
הוא דרך תפילה ממש, ואינו ראיה, דאטו בגלל שהוא גם פסוק לא נאמר אותו,
משא"כ הפסוק דכי מציון תצא תורה דאומרים אותו בתורת פסוק
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון