חידה בתלמוד וחז"ל - ראשונים שכוונו לדעת תנאים | אוצר החידות חידה בתלמוד וחז"ל - ראשונים שכוונו לדעת תנאים | אוצר החידות
הודעה חבר 10 נבחר כפתרון הטוב ביותר.

אוהב ספר

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
פותח האשכול
הודעות
3,411
תודות
7,043
נקודות
592
היכן מצינו ראשונים שכתבו דבר וכוונו בזה לדעת תנא שכתב כן במפורש, ללא ידיעתם, לכאו'.
שני מקרים לפחות.
 
הראשונים הקשו למה יהושע שתק למרגלים ותירצו שלא שתק והוא מבואר להדיא בגמ'
(אלא שיתכן שכך דרך הראשונים להביא את דברי הגמ' בלי לציין שמקורו בש"ס)
 
(אלא שיתכן שכך דרך הראשונים להביא את דברי הגמ' בלי לציין שמקורו בש"ס)
ברור.
כוונתי באופן שבוודאות (לכאו') לא ידעו את דברי התנא, כגון שאם היו יודעים ודאי היו מביאים וכדו'

וגם דאינו תנא, אלא אמורא
 
היכן מצינו ראשונים שכתבו דבר וכוונו בזה לדעת תנא שכתב כן במפורש, ללא ידיעתם, לכאו'.
שני מקרים לפחות.
הרמב"ן כ' שאברהם אבינו חטא כשירד למצרים עם שרה, ותלמידיו משיגים עליו, וזו מח' תנאים בזוהר.
 
הרמב"ן כ' שאברהם אבינו חטא כשירד למצרים עם שרה, ותלמידיו משיגים עליו, וזו מח' תנאים בזוהר.
המח' היא האם חטא מאותו טעם שכתב הרמב''ן?
ומ''מ לא לזה כוונתי

אגב, וזה גם רמז, אחד מהמקומות הוא באמת שכיוון לדעת הזוהר, וא' מהם הוא לדעת תנא אחר בספר שהיה ידוע גם בזמן הראשונים
 
א. דברי ר''ת הידועים שמה שגוי אינו קרוי 'אדם' הוא רק כשכתוב 'אדם' ולא 'האדם', שכתב האוה"ח (ויקרא יח ה) שכן איתא בזוהר.

ב. נח' הרמב''ם והרמב''ן בסה''מ בקרא ד'מוצא שפתיך תשמור ועשית' אי קאי רק על קרבנות או גם על שבועות ונדרים דדעת הרמב''ם דהוא גם על שבועות ונדרים, וכן מבואר בתרגום יונתן שתרגם מוֹמָתָא דְתִפּוֹק מִן שִפְוַותְכוֹן תְּקִימוּן.
 

הודעות מומלצות

כאן המקום לחלומות של גדולי וצדיקי עולם

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון