האם להתלבש יפה נוגד יר''ש | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 4 האם להתלבש יפה נוגד יר''ש | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 4
  • אלף תשע מאות חמישים ושבע שנים לחורבן בית המקדש ולגלות השכינה. עם ישראל מתאבל על צער השכינה ועל הריחוק שנגזר עלינו עם חורבן בית אלוקינו. נעתיר בתפילה לפני שוכן מעונה שיבנה ביתו כבתחילה וישיבנו אליו כתבחילה.
דרך האמצע, כפי שכבר אמרו כאן. אין לו להזניח עצמו, ואין לו להשקיע בנראותו יותר מדאי.
וכאן שאלתי מהי דרך האמצע
עי' בר"מ פ"ה מדעות ה"ט שכתב ולא ילבש לא מלבוש מלכים כו' ולא מלבוש עניים שהוא מבזה את לובשיו כו' אלא בגדים בינונים ונאים יעו"ש.
 
הלבוש בו נהוג להתלבש מוגדר כלבוש בינוני. הוא לא לבוש סחבות, ומאידך לא בגדי מלכים. אך יל"ע דהא אף נשיאים לובשים חליפות קצרות כיום, אך מ"מ אי"ז בגדי מלכים, כי אם לבוש אוניברסלי עולמי, והמושג "בגדי מלכות" כמעט ונשכח מהשגותינו.
 
לענ''ד אין מי שלא מסכים איתך, השאלה היא רק במה להתחיל, בללמוד ממנו את ההתמדה ואהבת התורה ודרך בלימוד או את הדרך שבה צריך בן תורה להתלבש.
לא זה ולא זה אלא הוכחה שהתנהגות זו אינה סותרת ירא"ש.
 
חס וחלילה לכן כתבתי תלוי
א"כ מה ההבדל בין "תלוי" ל"לא סותר"?

בסך הכל מה שהרב @אם היו אמר זה -
שאלו שיש להם יראת שמים יכולים להיות גם חברונערס' בעלי צופ' מסרק ומראה,
ואלו שאין להם רח"ל, יכולים להיות גם צולי"ם עם כפתור עליון סגור וכובע קנייטש עד העינים...
דהיינו - "התנהגות זו אינה סותרת ליראת שמים"
 
הלבוש בו נהוג להתלבש מוגדר כלבוש בינוני. הוא לא לבוש סחבות, ומאידך לא בגדי מלכים. אך יל"ע דהא אף נשיאים לובשים חליפות קצרות כיום, אך מ"מ אי"ז בגדי מלכים, כי אם לבוש אוניברסלי עולמי, והמושג "בגדי מלכות" כמעט ונשכח מהשגותינו.
לא הענין גדר לבוש בן תורה אלא כמה צריך להתעסק בזה וע''ז יש הרבה טוענין שאברך שמתעסק וכל הזמן סביב זה זה קצת נוגד את הירא''ש
 

הודעות מומלצות

בגמרא קידושין דף נ: איתא אמר רבה כל שאינו בזה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון