ספירת העומר צריך לאמרה בעמידה (שו"ע סי' תפ"ט ס"א), וגם הברכה צריך להיות בעמידה (מ"ב סק"ו), ולכן בשעת ספירת העומר אין לסמוך על שום דבר, כל שאם ינטל הדבר יפול (מ"ב סי' תקפ"ה סק"ב).
אמנם בדיעבד אם אמרה בישיבה וכל שכן בסמיכה יצא, וכן חולה או זקן שקשה להם לעמוד, יכולים לספור בישיבה כמו תפילה (מ"ב...