ויצא - שבע ברכות. | בראשית | פורום אוצר התורה ויצא - שבע ברכות. | בראשית | פורום אוצר התורה
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • חדש בפורום אוצר התורה: "קבוצות ידע תורני" - התייעצו, למדו ומצאו מומחים! >>> לפרטים לחצו כאן

רבי

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
680
תודות
1,455
נקודות
216
לבן לא הסכים לתת את רחל מיד.
יש לו תנאי "מלא שבוע זאת".
וכנראה הוא המקור לשבע ברכות.
 
לבן לא הסכים לתת את רחל מיד.
יש לו תנאי "מלא שבוע זאת".
וכנראה הוא המקור לשבע ברכות.
מסכתות קטנות מסכת אבות דרבי נתן נוסחא ב פרק א
משתה ז' מנין שנאמר מלא שבוע זאת וגו' (שם כ"ט כ"ז):
 
מסכתות קטנות מסכת אבות דרבי נתן נוסחא ב פרק א
משתה ז' מנין שנאמר מלא שבוע זאת וגו' (שם כ"ט כ"ז):
ומעניין מה שאומרים בשם החת"ם סופר שאין ענין לעשות סעודה במשך כל ז' ימי הש"ב.
 
ומעניין מה שאומרים בשם החת"ם סופר שאין ענין לעשות סעודה במשך כל ז' ימי הש"ב.
ז' ימים הכוונה לשמוח עם אשתו
ולא הסעודה עיקר כלל
למרן שר התורה זצוק''ל בשבע ברכות שלו לא סעדו כל יום
וז' ימים היינו שצריך לשמוח עם כלתו ז' ימים
זה עיקר השבע ברכות.
 
ז' ימים הכוונה לשמוח עם אשתו
ולא הסעודה עיקר כלל
למרן שר התורה זצוק''ל בשבע ברכות שלו לא סעדו כל יום
וז' ימים היינו שצריך לשמוח עם כלתו ז' ימים
זה עיקר השבע ברכות.
כלומר עיקר הש"ב הוא לשמח.
שאז מתחיל מצוות הושימח של כל השנה?
 
ויש לדון האם זה איסור כמו חול המועד או שראוי למעט?
שו"ע אהע"ז סי' סד' סעי' א'
הנושא בתולה צריך לשמוח עמה ז' ימים שלא יעשה מלאכה ולא ישא ויתן בשוק אלא אוכל ושותה ושמח עמה בין אם הוא בחור בין אם הוא אלמון
רמ"א
וחתן אסור בעשיית מלאכה ואסור לצאת יחידי בשוק
 
החיד"א כותב שימעט בלימוד העיון בש"ב כדי שיהיה לו כח לקיים ושימח.
כנראה מכאן המקור לאלה שנוהגים לא ללמוד בשנה ראשונה.
 
החיד"א כותב שימעט בלימוד העיון בש"ב כדי שיהיה לו כח לקיים ושימח.
כנראה מכאן המקור לאלה שנוהגים לא ללמוד בשנה ראשונה.
שמעתי פעם איזה משגיח שאמר למתמיד אחד,
שבעיקרון בשנה ראשונה היה צריך להיות ג' סדרים עם האשה, ולא ללמוד כלל,
אבל פחדו שנשתגע, וע"כ ויתרו לנו על ב' סדרים, והשאירו לנו את הסד"ג.
 
שמעתי פעם איזה משגיח שאמר למתמיד אחד,
שבעיקרון בשנה ראשונה היה צריך להיות ג' סדרים עם האשה, ולא ללמוד כלל,
אבל פחדו שנשתגע, וע"כ ויתרו לנו על ב' סדרים, והשאירו לנו את הסד"ג.
זה משהו קיצוני מאד.
כעיקרון מה שהורידו את הס"ג זה בגלל שיהיה קצת יותר מרחב לקיים את הושימח.
יש על זה מכתב מהקה"י.
 
בצאנז מקפידים אפי' שלא לישון בסוכה בשנה ראשונה.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

זה לא גזל שינה, מצוה בהבאה בעבירה?!!

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה