בדורנו רק עם האהבה זה משפט נכון??? | חינוך הבנים| דף 6 בדורנו רק עם האהבה זה משפט נכון??? | חינוך הבנים| דף 6
אני יסביר לכבודו דבר פשוט,
אם ילד שאינו סובל מעודף כישרון ויכולת ישיבה ממושכת על המקום, חונך שצריך לשבת וללמוד כל היום ולהיות ת"ח, בחיידר עוד קל לו כי רובם לומדים בשביל הרב'ה וכשהוא מסתובב...,
אבל,
הוא מגיע לישיבה גם בקטנה ובעיקר בגדולה, וראה הרבה בחורים יושבים, לומדים, מתווכחים, והוא אחרי עשר דקות נגמר לו הניקוב, והוא מנסה להיות כמו כולם בשביל להיות בחברה הרצינית, והוא פשוט לא בנוי לזה, ולכן הוא לא מצליח ומהר מאוד נכנס למשבר,
אני לא מכיר הרבה אבל הקצת נושרים שאני מכיר כבר לא היו בתלם בסוף החיידר ומקסימום תחילת שיעור ב' יש"ק.
מה שמחזיר את הבעיה לחינוך או למגבלה שלו ולאו דווקא ההכרח להיות בישיבה.
בנוסף לכך שלצערנו האלה שנשארים חרדים ובני ישיבות ומקולקלים מבפנים הם לאו דווקא הפחות מוכשרים שמלכתחילה ההינו לא שולחים אותם לישיבות.
 
אני לא מכיר הרבה אבל הקצת נושרים שאני מכיר כבר לא היו בתלם בסוף החיידר ומקסימום תחילת שיעור ב' יש"ק.
מה שמחזיר את הבעיה לחינוך או למגבלה שלו ולאו דווקא ההכרח להיות בישיבה.
בנוסף לכך שלצערנו האלה שנשארים חרדים ובני ישיבות ומקולקלים מבפנים הם לאו דווקא הפחות מוכשרים שמלכתחילה ההינו לא שולחים אותם לישיבות.
נכון יש הרבה נושרים כבר בשנות העשרה המוקדמות, אבל לא הם הבעיה של הציבור החרדי, הם עפ"י רוב סבלו מקשיי חברה חזקים מאוד או מטיפשות יתר, או שבאו מבתים הרוסים וכדו', אני דבר על הנשירה הסמויה, על הנושרים של פוניבז', חברון, תורה בתפארתה, קפלן וולפסון, בית מתת, וכו' שכלפי חוץ לבד מהבעה חלולה וחוסר זיק בעיניים לא רואים כלום, ויש רבים רבים כאלה ל"ע...
 
אבל למה שהמסגרת החוץ ישיבתית תצליח לשמור עליהם יותר טוב.
רק בגלל שהם לא יעברו חוויה של "משבר"?!
אם מגיל אפס לא תדרוש מהם דברים שהם לא מסוגלים, תומר להם שה' אוהב גם את הפחות מוכשרים ומתמידים, שגם הם עושים נחת רוח לה' ולא רק מי שבכל מבחן מקבל 100, הם יהנו במקום שבו הם נמצאים ומי שנהנה לא רוצה לעזוב.
 
הם לא קיבלו אף כבוד, ילד ובחור צעיר לא רוצה לעמוד בדרישות, סוג דרישות שלא מצריכות כישרון, כמו לשבת וללמוד, ילדי ר' פנחס שרייבר לא קיבלו אף מחמאה רק גערות כשלא עשו מה שהוא רצה, אבל קלטו שלהיות עם הארץ זה פדיחה לא קשור לכישרון
אותו רעיון...
נראה לי שקצת הגזמנו בשביל נידון כזה שולי....
 
איזה שטויות, אדם שחונך לערכים מסויימים ומאמין בהם, לא יגע באינטרנט בשום מצב (יש נפילות אבל ההבנה שזה דבר מאוס מוסוכן לא תשתנה ותמשיך להנהיג אותו), ומי שרוחו חזקה בכל מקום יצליח, ומי שלא גם בישיבה זה יגיע אליו (סתם, אני מקווה שאתה מודע שבפוניבז' המחשבים בחדרים לא משמשים רק לתורה וכיו"ב ונעצור כאן...
אל מעכ"ת שליט"א, הסיבה היחידה שנמנע היום [במידת מה רח"ל] האינטרנט הוא ללא ספק התוכן שיש לעולם הישיבות להציע, בלא ספק. ומה שיש גם שכן חדר, זהו מפאת הפיתויים גברו לצערינו כי רב הוא, אך בלי תורה לא היה קיום ולו רגע קט למלחמה. בלי ספק.
 
כבוד הגאון רבי @נראה לפשוט שליט''א השלום עליכם
קטונתי מלדבר נגד גדו''י ומה שהנחילו לרכזי האיגוד האיחוד וכו'
אך עדיין אני חושב שאתה טועה אני למדתי בישי''ג בשיעור א לפני יותר מעשור. ואני זוכר את בין הזמנים נחמד יפה אבל מאז שבאו ישיבות בין הזמנים זה ניהיה מלבב ופורח
וכן לא תמיד צריך לראות הכל שלילי ברוך ה' שבדור שלנו נתרבו ספסלי ביהמ''ד בכמות ובאיכות ברמה שלא היתה כמוה משנות בבל כלשונם של גדולי ומאורי הדור
וזה שבחור נמצא במעמד עם גדולי הזמר ורוצה להעריץ אותם בעיני ובעיני כל בר דעת זה פסול וכבר שמעתי שבכינוס בארנה הרב קורלנסקי דיבר ע''ז וברור כשמש שזה דבר דוחה להעריץ בן אדם רדוד שחוץ מקול יפה לא שווה כלום
בוקר טוב ויום טוב
נלענ"ד שיש קצת הבדל בין ישיביה"ז שנותנת כמה שקלים בסוף ביה"ז ומקסימום גם מעמידה עמדת קפה בכניסה, לבין אירועי רדידות ושטחיות.
 


 
אל מעכ"ת שליט"א, הסיבה היחידה שנמנע היום [במידת מה רח"ל] האינטרנט הוא ללא ספק התוכן שיש לעולם הישיבות להציע, בלא ספק. ומה שיש גם שכן חדר, זהו מפאת הפיתויים גברו לצערינו כי רב הוא, אך בלי תורה לא היה קיום ולו רגע קט למלחמה. בלי ספק.
באמת? הסיבה שבחור נמנע מאינטרנט זה כי שטיקל ר' חיים יותר מעניין אותו?, הבלים, הכל עניין של חינוך ערכים וכח לעמוד בנסיונות, וזה לא קשור כלל לעולם הישיבות, דכמו שהוכח כבר שמי שאינו עומד חזק מול הפיתויים גם בישיבה הוא נופל.
 
כולם אומרים היום שזה דור חלש וצריך רק האהבה
האם זה נכון
מצד אחד אולי זה דור חלש והוא לא מסתדר עם קשיחות
מצד שני בכל בית קורה זמנים שהמצב הוא שצריך להעמיד את הענינים
בכל נושא או בחוצפה שלא מקשיבים או שרבים אחד עם השני
האם גם אז ילד לא סובל קשיחות???
אחרי כל ההודעות המחכימות והדברים החשובים
הילדים שלכם מסתדרים עם הקשיחות שאתם מפעילים
או שאתם לא משתמשים עם הכלי של עונשים או איזה מכה
ורק עם האהבה
 
אחרי כל ההודעות המחכימות והדברים החשובים
הילדים שלכם מסתדרים עם הקשיחות שאתם מפעילים
או שאתם לא משתמשים עם הכלי של עונשים או איזה מכה
ורק עם האהבה
יש מישהו שמחנך את ילדיו בלא עונשים?
או שזה רק בתמונות [או בסדנאות חינוך להורים]
 
אחרי כל ההודעות המחכימות והדברים החשובים
הילדים שלכם מסתדרים עם הקשיחות שאתם מפעילים
או שאתם לא משתמשים עם הכלי של עונשים או איזה מכה
ורק עם האהבה
לפי דעתי ולפי מה שראיתי
אין כזה דבר שאבא או אמא לא צריכים ולא מגיעים לעונש
רק אם מנסים כאילו לומר שאצלינו לא מענישים
אז שמגיע יום שישי או איזה זמן עמוס שילד משתולל אז או שמתפרצים עליו עם מילים של גנאי שרחמנות על הילד
ואפילו יותר גרוע מתפרצים עליו עם מכות של זעם והתפרצות ורחמנות
במקום זה אם הוא משתולל נגשים עליו או האבא או האמא ובישוב הדעת נותנים לו סטירה ואפילו כואבת
אבל בצורה של עכשיו הוא צריך לקבל עונש אז אני יתן לו עונש ולא התפרצות
ואז הוא כמובן גם יבכה כי הסטירה כואבת לו אבל עובר זמן והכל בסדר
ואם זה כך אין ילד שלא יכול להסתדר עם כזה סטירה
ואני לא באמת חושב שיש אחד שלא קיבל אפילו פעם אחת בחייו איזה סטירה. והכל בסדר איתו
 
יש מישהו שמחנך את ילדיו בלא עונשים?
או שזה רק בתמונות [או בסדנאות חינוך להורים]
בודאי שיש בלי עונשים
אולי יש עם קשיחות אבל עונש ממש יש הרבה שלא משתמשים עם זה היום בכלל
ועונש פיזי נדיר שבכלל משתמשים
 
בודאי שיש בלי עונשים
אולי יש עם קשיחות אבל עונש ממש יש הרבה שלא משתמשים עם זה היום בכלל
ועונש פיזי נדיר שבכלל משתמשים
אולי הם לא קוראים לזה עונש אבל הם עושים את הפעולה של עונש כמו שכתבתי
וכזה נדיר שאבא או אמא נותנים מכה??
 
באמת? הסיבה שבחור נמנע מאינטרנט זה כי שטיקל ר' חיים יותר מעניין אותו?, הבלים, הכל עניין של חינוך ערכים וכח לעמוד בנסיונות, וזה לא קשור כלל לעולם הישיבות, דכמו שהוכח כבר שמי שאינו עומד חזק מול הפיתויים גם בישיבה הוא נופל.
סיבת ההתנזרות והעמידה בנסיונות היא ללא כל ספק קיום התוכן בקרב בני הישיבות, צא וראה את אותם בטלני סוף הזמן שקיבלו אוהו חינוך וערכים וכמה נפילות יש שם, המציאות הוכיחה תוכן ורמה זה מה שמחזיק בנ"א, בלי זה אין לו כל קיום. תוכן אמיתי קיים אך ורק ע"י עסק התושבע"פ בלא ספק.
 
יש מישהו שמחנך את ילדיו בלא עונשים?
או שזה רק בתמונות [או בסדנאות חינוך להורים]
ביום יום בהתנהלות של בית רגיל יש הרבה שמחנכים בלי עונשים
כמובן שיש מקרים של ילד שמסכן את עצמו
ובמקרה של ילד שמשחק באש בטוח שכל ההורים יתנו סטירה
אבל סתם להשכיב לישון והתנהלות רגילה של בית אני חושב שיש הרבה שלא משתמשים עם עונש
 
באמת? הסיבה שבחור נמנע מאינטרנט זה כי שטיקל ר' חיים יותר מעניין אותו?, הבלים, הכל עניין של חינוך ערכים וכח לעמוד בנסיונות, וזה לא קשור כלל לעולם הישיבות, דכמו שהוכח כבר שמי שאינו עומד חזק מול הפיתויים גם בישיבה הוא נופל.
שוב הענין הוא לא שטיקל של ר' חיים אלא בסיס לצורת חיים. א"א להעמיד את עולם שלם של מושגים בלי שהתורה/ישיבות הם המרכז.
ונכון שנראה למר שאפשר להעמיד עולם שלם של חברה חרדית על בסיס חינוך ליראת שמים בלבד אבל

הדבר לא הוכח ויש הרבה מקום לפקפק בכך.
וא"כ אין עוד מקום לשאלתך הבסיסית, ונאלצים אנו להתמודד עם החסרונות העכשוויים ועדיף מלהיתלות על קרן הצבי של תאוריה לא מוכחת.
 
כולם אומרים היום שזה דור חלש וצריך רק האהבה
האם זה נכון
מצד אחד אולי זה דור חלש והוא לא מסתדר עם קשיחות
מצד שני בכל בית קורה זמנים שהמצב הוא שצריך להעמיד את הענינים
בכל נושא או בחוצפה שלא מקשיבים או שרבים אחד עם השני
האם גם אז ילד לא סובל קשיחות???
וודאי שזהו לא משפט נכון,

את המשפט הזה המציאו בשיתוף פעולה מיוחד, השטן, הגישה הפרוגרסיבית, וכמה ממנהלי האיחוד...
ללא ספק המשפט הזה ותולדותיו, הפילו רבים חללים.
לא צריך להיות גאון בשביל להבין, לך תנסה לגדל ילד ותוך כדי לומר לו כמה הוא חלש...

(גם אן הוא נאמר בעבר מפי אדם גדול, ללא ספק כוונתו הייתה רק לרסן איש חינוך שחשב לגמרי ההיפך, וידוע.)
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

סוכה ב:
תוס' ד"ה יש בה "לבסוף מסיק " - משמע...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה