לימוד גמרא בעיון לעומת לימוד בקיאות | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2 לימוד גמרא בעיון לעומת לימוד בקיאות | בית המדרש – דיונים תורניים| דף 2
ידיעת הש"ס בפנים גפ"ת, אינה יכולה להקרא בקיאות שאינה מועלת לעיון, משום שעצם הלימוד הנכון וההבנה בכמה סוגיות חמורות גורר את האדם בעל כורחו להיות בעל עיון.
 
נא לא להסיט את האשכול. לדיון בסגנון לימוד של רב/ישיבה מסוימת יש לעבור לאשכול החדש.
 
נערך לאחרונה:
שמעתי משפט בשם ר' דן סגל שליט"א
אם אתה מבין ולא יודע, אז מה אתה מבין.
ואם אתה יודע ולא מבין, אז מה אתה יודע...
לשאול אם עדיף עיון או בקיאות זה כמו לשאול אם עדיף אבא או אמא...
הכול צריכים למרי חטיא
הבקיאות אינו בלי הבנה
 
עיון הוא מלשון "מעיין". לנבוע, שהלומד מזדהה עם הנאמר, ומרגיש כצד אישי בעניין, [עד שלעיתים כואב לו שיש החולק בדבר]. זה יכול לבא בגמ' בלא מפרשים כלל, ועפי"ר רק עם לימוד מפרשים, אך לא בגלל שהרעק"א שאל ור' שמואל תירץ, אלא שהם היכי תימצי ללומד לחיות את הנלמד בהזדהות מוחלטת.
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון