חנוכה - מדוע צריך שהמשלח יעמוד ליד השליח ומ"ש משליחות בתרומה | ענייני דיומא חנוכה - מדוע צריך שהמשלח יעמוד ליד השליח ומ"ש משליחות בתרומה | ענייני דיומא
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.

נדיב לב

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
2,076
תודות
6,850
נקודות
407
במ"ב (סימן תרעה, ט) מתבאר שכאשר אדם שולח שליח להדליק נר חנוכה צריך המשלח לעמוד ליד השליח כאשר מברך עיי"ש.
ולכאורה דרוש הסבר מדוע צריך שהמשלח יעמוד ליד השליח בעשיית הברכה ומאי שנא משליחות להפרשת תרומה.
 
@נדיב לב במ"ב (סימן תרעה, ט) מתבאר שכאשר אדם שולח שליח להדליק נר חנוכה צריך המשלח לעמוד ליד השליח כאשר מברך עיי"ש.
ולכאורה דרוש הסבר מדוע צריך שהמשלח יעמוד ליד השליח בעשיית הברכה ומאי שנא משליחות להפרשת תרומה.
לכאו' בתרומה יש מצווה לתרום, רק א"א להחיל חלות על תרומה שאינה שלי, וע"כ השליח מקיים את המצווה בעצמו, ורק צריך שליחות על מה שמחיל את החלות,
אבל בנ"ח צ"ע כיצד מהני שליחות, אי נימא דהמצווה היא שיהא נר דולק, א"כ אמאי השליח מברך, המשלח יברך, דומיא דמי שמניחים לו תפילין ע"י שהמונח מברך,
ואי המצווה היא "המעשה", להדליק, א"כ הוא לכאו' מצווה שבגופו שלא מהני בזה שליחות, כמו שלא מהני לשלוח שליח להניח תפילין במקומי, וצ"ע.
 
שמעתי מר' אברהם גורביץ שביאר כל הענין כמין חומר והוציא מזה ומעוד פוסקים גבי דינים אחרים [מילה פדיוה"ב ועוד] שהוא מין שליחות בהגדרתה שליחות מעשה דעומד על גביו, והביא לזה ממה שציין הגרעק"א בגיליון הש"ס ריש האיש מקדש לדרש"י עה"ת גבי המקלל דכתי' ורגמו אותו כל העדה ופירש"י שאינו אלא במעמד כל העדה ומכן ששלוחו של אדם כמותו, וביא' שהוא על דרך אותו הענין,
 

הודעות מומלצות

סטיגמות זה משהו שקיים, בין אם לגיטימי, ובין אם...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה