מניין שבת מאוחר: האם לתת מענה לכולם או לעודד תפילה מוקדמת? | אוצר הסידור והתפילה| דף 12 מניין שבת מאוחר: האם לתת מענה לכולם או לעודד תפילה מוקדמת? | אוצר הסידור והתפילה| דף 12
הרב @חכימא
אתה מתחכם, יש משנ"ב שמוכח לא כמוך, לא חומרא או משקל חסידות, אלא חטא.

ואף שיכול לקרוא קר"ש בלא ברכות ואח"כ להתפלל עם הזקנים ויזכה אותם בתפילה במנין מ"מ הוי חטא ואין אומרים חטא בשביל שיזכה חברו
אין הוכחה!
ברור שעדיף לקרא שמע בזמן עם הברכות, ואם המנין הוא בשעה כזאת אין סיבה לאחר אותו בגלל הזקנים וכו'
[חטא זה לשון מושאל כמו בהרבה מקומות]
אני טוען שיש עניינים אחרים שעדיפים על הענין הזה של להתפלל בזמן קריאת שמע
 
ואם מדובר רק לאחר זמן קריאת שמע חבל על המודעה למה שאנשים לא יבואו לכתחילה ומתוך שמחה
הציטוט הזה היתה הכוונה שאם להתפלל מוקדם מביא לעצבים אז לא כדאי להתפלל מוקדם?
ניסיתי כמה פעמים לקרוא את הציטוט שלך "למה שאנשים לא יבואו לכתחילה" וראיתי שם המון זלזול בדברי החפץ חיים
במקום להתפתל כל כך הרבה תגיד שאתה מתנצל על הציטוט הזה, שאתה אוחז שבשבילך כדאי לזנוח ענין לכתחילה זה ולהתפלל מאוחר כי כך אתה מתפלל טוב יותר.
אתה שואל אותי אם אני במקומך כל פעם שלא הייתי יכול לנהוג משהו לחומרא הייתי כותב את זה לאלפי אנשים?, אני לא יכול להבטיח לך...
 
אין הוכחה!
ברור שעדיף לקרא שמע בזמן עם הברכות, ואם המנין הוא בשעה כזאת אין סיבה לאחר אותו בגלל הזקנים וכו'
[חטא זה לשון מושאל כמו בהרבה מקומות]
אני טוען שיש עניינים אחרים שעדיפים על הענין הזה של להתפלל בזמן קריאת שמע
וע''ז כולם זועקים שהדין אומר אחרת והרגשים לא תופסים בהלכה .
 
לא הבנתי,
לכתחילה אין הכוונה שזה חומרא, אלא שכן צריך לעשות,
אין שום צד בעולם לעשות אחרת, אלא אם כן עשית, ותבוא לשאול, אז יאמרו לך שלא עברת עבירה,
כי בדי - עבד, ופירוש המילה היא - כשכבר עשית - זה בסדר,
אני יודע ארמית.

אחזור על דעתי - שכל עוד לא תוכיח אחרת - היא תישאר דעתי.
ותיקין - נץ.
ענין וחומרא - תפילה בזמן ק"ש.
זמן תפילה - כשמו כן הוא.
בדי עבד (כשכבר עשית) - עד חצות.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

בפרשתן (י"ח, י"ז): "המכסה אני מאברהם וגו' למען...

משתמשים שצופים באשכול הזה

  • חזור
    חלק עליון
    למעלה