מניין שבת מאוחר: האם לתת מענה לכולם או לעודד תפילה מוקדמת? | אוצר הסידור והתפילה| דף 11 מניין שבת מאוחר: האם לתת מענה לכולם או לעודד תפילה מוקדמת? | אוצר הסידור והתפילה| דף 11
ואין השוואה בין חילול שבת בפהרסיא, למצווה לכתחילה.
(לא רציתי להפריע על נושא שולי, אבל היטב חרה לי עד מוות ההשוואה)
ההשוואה היא לא בחומר הדברים, אלא בשינוי דרכי הפעולה בין שני אנשים עצמאיים, לבין רב לתלמיד או אב לבנו. שרב לתלמיד ואב לבנו יכול להשתמש גם בגבורה, (וכמובן התוצאות הם בהרבה יותר אחוזים), ואילו בין שני אנשים עצמאיים ההשפעה היא רק בהסברה (וכמובן התוצאות הם בהרבה פחות אחוזים.)
 
אני בהחלט דורש זאת.
ואין השוואה בין חילול שבת בפהרסיא, למצווה לכתחילה.
(לא רציתי להפריע על נושא שולי, אבל היטב חרה לי עד מוות ההשוואה)
האיש השרוי בשמחה עורר כבר פעמיים את הצורך ללבן האם יש הבדל בין מקום פלוני למקום אחר, ובמילים אחרות מדוע לכל רב קהילה בבני ברק פשוט שאין לו להסכים למנין כזה, והתועלת במניעה רבה על הנזק, ואילו יש מקום שבו אולי הנזק במניעה רב על התועלת, ועל זה באה התשובה
במקום שהרב שם עקרוני וביקורתי כרוב בתי כנסת האזוריים בבני ברק, החותם שלו מועתק על בני הקהילה ע"י כל מיני נפקותות שעולות לדיון בכל מיני תחומים והם מקבלים בו את מרותו, ולכן א. הרצון/צורך להתפלל לא לכתחילה נמוג מעצמו בעשרות אחוזים. ב. עצם ההוראה של הרב שהוא לא מרשה לפתוח מנין כזה, זה עצמו יוצר חינוך.
הבעיה היא במקום שאין רב, וזה כמו אחים יתומים או שכנים שאחד רוצה להכריח את השני להיות כמוהו, אז אולי תדרוש גם שיסגרו את כביש זבוטינסקי בשבת???
 
ואם תשאל מאי שנא תפרח,
א. תפרח זה מושב ולא קהילה, ואין ערוץ תקשורת עם כל התושבים.
ב. תפרח חיה שנים רבות וארוכות ללא רב, (וגם כשנתמנה רב, הוא היה צעיר מוותיקי הקהילה.)
ג. התושבים לא כמו בבני ברק, היה מורגש שם חוסר ביקורתיות (בתור תמימות וחוסר שורשים ולא מרוע חלילה) ובעקבותיה גם דרדור, (ר' יעקב פרידמן היה משווע שנים רבות ליבוא של אנשים מזן אחר, וכמו שארע לאחרונה בס"ד,) אז כמו שאי אפשר לעשות בצפון תל אביב בית כנסת על תקן ר' מנדל לובין, הכי נמי...
(ד. יש גם את הנקודה שהמיעוט שבכל זאת יקום מאוחר, אם הם בבני ברק אתה יכול לומר שיירתי לכם מקום בבית הכנסת הגדול ובבתי החסידים, ובתפרח אין את זה.)
 
אין שום בעיה לכוון לכתחילה שעון על 5 דקות לפני זמן ק"ש.
אתה סובר כמאן דאמר "אין אדם טועה ולא כלום" ולא כמאן דאמר "אדם טועה בשעה אחת" או "בשתי שעות".
נ.ב. באחד העיתונים הנפוצים אתמול, במדור רשות הרבים, ציינו למכתבי הרבנים בזה.
 
לכתחילה צריך להתפלל קר"ש עם ברכותיה.
כוונתי לכוון 'מלכתחילה', אלא רק חומרה וענין יש בזה.
לא אמרו שיש בעיה אמרו שיש בעיה הלכתית כי בעיה טכנית אין אם השעון כמובן עובד ויש לו בטריות.
חפש לך מישהו אחר שידבר איתך
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
זה כן צורה של בן עליה מובחר להתפלל ב9
כמו שנהגו ונוהגים הרבה גדולים
תפסיק להחליט בשביל אחרים מה הם צריכים לעשות
טוב נראה לי שהויכוח מגיע לפסים אישים נסיים בברכת אלו ואלו דברי אלוקים חיים חכימא בני אומר כך וכו'
 
כוונתי לכוון 'מלכתחילה', אלא רק חומרה וענין יש בזה.
לא הבנתי,
לכתחילה אין הכוונה שזה חומרא, אלא שכן צריך לעשות,
אין שום צד בעולם לעשות אחרת, אלא אם כן עשית, ותבוא לשאול, אז יאמרו לך שלא עברת עבירה,
כי בדי - עבד, ופירוש המילה היא - כשכבר עשית - זה בסדר,
 
נערך לאחרונה:
פסק הלכה מהמשנה ברורה, כמעט בגוף הנידון
משנה ברורה סימן נח
ואין לאחר הקריאה לבהכ"נ בשביל הזקנים המאחרים לבוא ויצטרכו להתפלל ביחידי כיון שעי"ז יעבור זמן ק"ש ואין אומרים לו לאדם חטא בשביל שיזכה חבירך
ואף כי יש לחלק, ואין לסתור ממנו את דברי הרב @בד קודש
מ"מ טענות אחרות שהושמעו בנידון, נסתרות מדברי המשנ"ב.
 
אולי מישהו יכול להשיג את מכתבי הרבנים שציינו עליהם ביתד יום ג' מדור רשות הרבים, ולהעלותם כאן? (ניסיתי בטלפון הרשום שם ולא הועיל.)
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה