מניין שבת מאוחר: האם לתת מענה לכולם או לעודד תפילה מוקדמת? | אוצר הסידור והתפילה| דף 11 מניין שבת מאוחר: האם לתת מענה לכולם או לעודד תפילה מוקדמת? | אוצר הסידור והתפילה| דף 11
ואין השוואה בין חילול שבת בפהרסיא, למצווה לכתחילה.
(לא רציתי להפריע על נושא שולי, אבל היטב חרה לי עד מוות ההשוואה)
ההשוואה היא לא בחומר הדברים, אלא בשינוי דרכי הפעולה בין שני אנשים עצמאיים, לבין רב לתלמיד או אב לבנו. שרב לתלמיד ואב לבנו יכול להשתמש גם בגבורה, (וכמובן התוצאות הם בהרבה יותר אחוזים), ואילו בין שני אנשים עצמאיים ההשפעה היא רק בהסברה (וכמובן התוצאות הם בהרבה פחות אחוזים.)
 
אני בהחלט דורש זאת.
ואין השוואה בין חילול שבת בפהרסיא, למצווה לכתחילה.
(לא רציתי להפריע על נושא שולי, אבל היטב חרה לי עד מוות ההשוואה)
האיש השרוי בשמחה עורר כבר פעמיים את הצורך ללבן האם יש הבדל בין מקום פלוני למקום אחר, ובמילים אחרות מדוע לכל רב קהילה בבני ברק פשוט שאין לו להסכים למנין כזה, והתועלת במניעה רבה על הנזק, ואילו יש מקום שבו אולי הנזק במניעה רב על התועלת, ועל זה באה התשובה
במקום שהרב שם עקרוני וביקורתי כרוב בתי כנסת האזוריים בבני ברק, החותם שלו מועתק על בני הקהילה ע"י כל מיני נפקותות שעולות לדיון בכל מיני תחומים והם מקבלים בו את מרותו, ולכן א. הרצון/צורך להתפלל לא לכתחילה נמוג מעצמו בעשרות אחוזים. ב. עצם ההוראה של הרב שהוא לא מרשה לפתוח מנין כזה, זה עצמו יוצר חינוך.
הבעיה היא במקום שאין רב, וזה כמו אחים יתומים או שכנים שאחד רוצה להכריח את השני להיות כמוהו, אז אולי תדרוש גם שיסגרו את כביש זבוטינסקי בשבת???
 
ואם תשאל מאי שנא תפרח,
א. תפרח זה מושב ולא קהילה, ואין ערוץ תקשורת עם כל התושבים.
ב. תפרח חיה שנים רבות וארוכות ללא רב, (וגם כשנתמנה רב, הוא היה צעיר מוותיקי הקהילה.)
ג. התושבים לא כמו בבני ברק, היה מורגש שם חוסר ביקורתיות (בתור תמימות וחוסר שורשים ולא מרוע חלילה) ובעקבותיה גם דרדור, (ר' יעקב פרידמן היה משווע שנים רבות ליבוא של אנשים מזן אחר, וכמו שארע לאחרונה בס"ד,) אז כמו שאי אפשר לעשות בצפון תל אביב בית כנסת על תקן ר' מנדל לובין, הכי נמי...
(ד. יש גם את הנקודה שהמיעוט שבכל זאת יקום מאוחר, אם הם בבני ברק אתה יכול לומר שיירתי לכם מקום בבית הכנסת הגדול ובבתי החסידים, ובתפרח אין את זה.)
 
אין שום בעיה לכוון לכתחילה שעון על 5 דקות לפני זמן ק"ש.
אתה סובר כמאן דאמר "אין אדם טועה ולא כלום" ולא כמאן דאמר "אדם טועה בשעה אחת" או "בשתי שעות".
נ.ב. באחד העיתונים הנפוצים אתמול, במדור רשות הרבים, ציינו למכתבי הרבנים בזה.
 
לכתחילה צריך להתפלל קר"ש עם ברכותיה.
כוונתי לכוון 'מלכתחילה', אלא רק חומרה וענין יש בזה.
לא אמרו שיש בעיה אמרו שיש בעיה הלכתית כי בעיה טכנית אין אם השעון כמובן עובד ויש לו בטריות.
חפש לך מישהו אחר שידבר איתך
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
זה כן צורה של בן עליה מובחר להתפלל ב9
כמו שנהגו ונוהגים הרבה גדולים
תפסיק להחליט בשביל אחרים מה הם צריכים לעשות
טוב נראה לי שהויכוח מגיע לפסים אישים נסיים בברכת אלו ואלו דברי אלוקים חיים חכימא בני אומר כך וכו'
 
כוונתי לכוון 'מלכתחילה', אלא רק חומרה וענין יש בזה.
לא הבנתי,
לכתחילה אין הכוונה שזה חומרא, אלא שכן צריך לעשות,
אין שום צד בעולם לעשות אחרת, אלא אם כן עשית, ותבוא לשאול, אז יאמרו לך שלא עברת עבירה,
כי בדי - עבד, ופירוש המילה היא - כשכבר עשית - זה בסדר,
 
נערך לאחרונה:
פסק הלכה מהמשנה ברורה, כמעט בגוף הנידון
משנה ברורה סימן נח
ואין לאחר הקריאה לבהכ"נ בשביל הזקנים המאחרים לבוא ויצטרכו להתפלל ביחידי כיון שעי"ז יעבור זמן ק"ש ואין אומרים לו לאדם חטא בשביל שיזכה חבירך
ואף כי יש לחלק, ואין לסתור ממנו את דברי הרב @בד קודש
מ"מ טענות אחרות שהושמעו בנידון, נסתרות מדברי המשנ"ב.
 
לתלות מודעה לדעתי לא עוזר כלום, וזה מנין שמיועד מתחילת הקמתו למצבי בדיעבד
דווקא בבית השם כותבים במודעה שזה בדיעבד בכוכבית קטנה ויש בזה קצת עזרה שאנשים מרגישים לא נוח להתפלל כך מידי שבוע .
 
דווקא בבית השם כותבים במודעה שזה בדיעבד בכוכבית קטנה ויש בזה קצת עזרה שאנשים מרגישים לא נוח להתפלל כך מידי שבוע .
בבית השם יש מנין לאחר זמן תפילה?! קשה להאמין

ואם מדובר רק לאחר זמן קריאת שמע חבל על המודעה למה שאנשים לא יבואו לכתחילה ומתוך שמחה
למה כל הייסורי מצפון
רק לכתוב שצריך לקרא ק"ש בזמן
 
בבית השם יש מנין לאחר זמן תפילה?! קשה להאמין

ואם מדובר רק לאחר זמן קריאת שמע חבל על המודעה למה שאנשים לא יבואו לכתחילה ומתוך שמחה
למה כל הייסורי מצפון
רק לכתוב שצריך לקרא ק"ש בזמן
במשנה ברורה מבואר שלכתחילה צריך לקרוא עם הברכות,
אתה יכול להגיד שזה לא אומר שהפוך זה בדיעבד אלא זה רק חומרא וענין,(והראיה שלך היא מזה שראית תחי"ם נוהגים כך ולכן ברור לך שזה לא בדיעבד , מגוחכת ממש, אבל נתעלם מזה.)
אבל לבטל את זה? לזלזל בזה? להתנשא על כך שאתה לא מקיים את החומרא?
הדבר היחיד שיכול לגרום לעיוות ולעזות כזאת כנגד מרנא החפץ חיים זלל"ה הוא חוסר הנוחות שלך מכך שאתה קורא ק"ש לפני התפילה באופן קבוע, ואת זה אני לא מבין למה לא נעים לך, כי הרי אתה אוחז שאין בזה שום בעיה.
 
במשנה ברורה מבואר שלכתחילה צריך לקרוא עם הברכות,
אתה יכול להגיד שזה לא אומר שהפוך זה בדיעבד אלא זה רק חומרא וענין,(והראיה שלך היא מזה שראית תחי"ם נוהגים כך ולכן ברור לך שזה לא בדיעבד , מגוחכת ממש, אבל נתעלם מזה.)

במ"ב רק כתוב שלכתחילה נכון לעשות כן ולכן זה נכלל במשקל החסידות מתי החומרא מביאה לידי קולא של להתפלל בחפזון ובעצבנות ועוד דברים

הדבר היחיד שיכול לגרום לעיוות ולעזות כזאת כנגד מרנא החפץ חיים זלל"ה הוא חוסר הנוחות שלך מכך שאתה קורא ק"ש לפני התפילה באופן קבוע, ואת זה אני לא מבין למה לא נעים לך, כי הרי אתה אוחז שאין בזה שום בעיה.
זו כבר השמצה לשמה כנראה מאד לא נח לך איך שאתה מתפלל אחרת לא היית מתפרץ ככה
 
במ"ב רק כתוב שלכתחילה נכון לעשות כן ולכן זה נכלל במשקל החסידות מתי החומרא מביאה לידי קולא של להתפלל בחפזון ובעצבנות ועוד דברים
הרב @חכימא
אתה מתחכם, יש משנ"ב שמוכח לא כמוך, לא חומרא או משקל חסידות, אלא חטא.
ואין לאחר הקריאה לבהכ"נ בשביל הזקנים המאחרים לבוא ויצטרכו להתפלל ביחידי כיון שעי"ז יעבור זמן ק"ש ואין אומרים לו לאדם חטא בשביל שיזכה חבירך
ואף שיכול לקרוא קר"ש בלא ברכות ואח"כ להתפלל עם הזקנים ויזכה אותם בתפילה במנין מ"מ הוי חטא ואין אומרים חטא בשביל שיזכה חברו
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

  • חזור
    חלק עליון
    למעלה